مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : چهارمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر دی ماه امسال در کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهرام فاضلی زاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : در بخش استانی چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی، از ۱۰ استاد برتر خوشنویسی کرمانشاهی تجلیل خواهد شد.

او در خصوص اهمیت شناساندن هنر‌های مفهومی به مردم گفت : هر اثر هنری باید دارای مفهوم باشد، مفهومی که معنایی را فرای ظاهر و صورت اثر ارائه می‌نماید. القای معنا در هنر مفهومی ممکن است شخصی باشد، چه برای هنرمند و چه برای مخاطب. بیننده با خود اثر در ارتباط است و نیازی به برقراری ارتباط با خالق اثر نیست.

فاضلی‌زاد افزود: در حقیقت هنر مفهومی رهایی از قید و بند‌های رایج است، در خلق اینگونه آثار هنری، آنچه مهم است تبدیل اندیشه و ذهن هنری به اثر هنری است. هنرمند فقط از یک ابزار خاص معماری، نقاشی؛ مجسمه سازی و ... استفاده نمی‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، این جشنواره را با معرفی آثار برجسته هنرمندان استان برگزار خواهیم کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.