مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از پیگیری برای تبدیل جشنواره ملی تئاتر مرصاد به جشنواره ملی فرهنگی هنری مرصاد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت بالای جشنواره ملی تئاتر مرصاد گفت : این جشنواره نه صرفا یک جشنواره هنری است، بلکه از جنبه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری حائز اهمیت است.

او گفت : از جنبه سیاسی اگر به این جشنواره نگاه کنیم، جشنواره مرصاد یادآور رذالت عده‌ای است که در عملیات مرصاد تلاش داشتند با اقدامی ناجوانمردانه قرارداد صلح را زیرپا گذاشته و ایران را به خیال خام خود شکست دهند.

او افزود: منافقین در این سال طی عملیات مرصاد به ایران حمله کرده و تلاش کردند ظرف چندروز به تهران رسیده و ایران را تصرف کنند، خیال خامی که با مجاهدت دلاورمردان کشورمان در عملیات مرصاد هیچگاه به حقیقت نپیوست.

فاضلی به وارونه جلوه دادن حقایق جنگ تحمیلی توسط رسانه‌های معاند اشاره کرد و افزود: رسانه‌های معاند در تلاش هستند تا حقیقت جنگ را وارونه نشان دهند، از جمله اینکه به دنبال تطهیر گروهک منافقین هستند، گروهکی که از هیچ جنایتی علیه مردم کشور خود کوتاهی نکردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: برای اینکه حقایق جنگ تحمیلی را به نسل آینده منتقل کنیم برگزاری چنین جشنواره‌های هنری با مضمون جنگ تحمیلی و عملیات مرصاد و ... ضروری است.

او افزود: هیچ کس نباید بگوید که بیش از ۳۰ سال از جنگ تحمیلی گذشته و این موضوعات تکراری شده، چرا که هشت سال دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که تا ده‌ها سال می‌توان از رشادت‌ها و حماسه‌های آن اثر هنری تولید کرد.

فاضلی ادامه داد: آمریکا در جنگ با ویتنام شکست خورد، اما نیم قرن است که از این جنگ فیلم ساخته و خود را پیروز میدان نشان می‌دهد، حال ما که در هشت سال دفاع مقدس با دست خالی مقابل بیش از ۳۰ کشور جهان ایستادگی کرده و حتی یک وجب از خاک خود را به دشمن ندادیم نباید از این حماسه فیلم بسازیم و آثار هنری تولید کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به عملکرد رسانه‌های معاند اشاره کرد و افزود: در کشور‌های اروپایی و آمریکا رسانه‌ها از نجات جان یک حیوان کلی خبر و مستند تهیه می‌کنند و این درحالی است که همین کشور‌ها تولید کننده انواع سلاح‌های شیمیایی و کشتارجمعی هستند که در هشت سال دفاع مقدس هم علیه مردم بی دفاع ایران استفاده شد و این حقایق باید با زبان هنر به نسل آینده منتقل شود تا ماهیت استعمار جهانی بر همگان به خوبی آشکار شود.

فاضلی برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره ملی تئاتر مرصاد را موجب رونق گردشگری دانست و گفت: وقتی هنرمندان از شهر‌های مختلف در اسلام آبادغرب حضور پیدا می‌کنند قطعا این حضور هم موجب انتقال فرهنگ و تعاملات فرهنگی شده و هم رونق گردشگری شهرستان و استان را رقم می‌زند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.