ناسا و بوئینگ در حال بررسی فضاپیما CST-۱۰۰ Starliner برای ماموریت بدون سرنشین هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل ازspacenews؛ ناسا و بوئینگ پس از تغییر ماژول‌های خدماتی، در حال آزمایش دومین پرواز بدون سرنشین سفینه CST-۱۰۰ Starliner هستند. گفته شده ماژول خدماتی که برای فضاپیمای (CFT) ساخته شده بود از (OFT) استفاده می‌کند و CFT نیز از ماژول خدمات برای ماموریت  Starliner-۱ استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود، این تغییرات باعث پرتاپ فضاپیما در بهار شوند. 

براساس گزارش‌ها، توسعه دهندگان فضاپیما برای حفظ ماژول‌ها، سوپاپ‌های موجود در SM۲ را اصلاح کردند. جان وولمر، مدیر برنامه خدمه تجاری بوئینگ، در بیانیه‌ای گفت: "براساس نتایج تحقیقات، ما تصمیم گرفتیم که  آزمایش‌های طولانی‌ مدت را با سخت‌ افزار SM۲ ادامه دهیم".

بوئینگ استارلاینر

ناسا و بوئینگ گفتند که در حال تلاش‌های اصلاحی پیشگیرانه برای ماژول خدمات جدید ماموریت OFT-۲ هستند. مهندسان همچنین قبل از ادامه برنامه‌هایی برای تعویض ماژول‌های سرویس، آن‌ها را آزمایش کردند تا تأیید کنند که شرایط خوبی دارند.  استیو استیچ، مدیر برنامه خدمه تجاری ناسا گفت :" آژانس فضایی ما و بوئینگ برای بررسی مشکل در تاسیسات ناسا با یکدیگر همکاری کرده اند". او گفت: "به دلیل کار ترکیبی، ما درک بسیار بهتری از مشارکت کنندگانی که منجر به مشکلات سوپاپ‌ها شدند و راه‌هایی برای جلوگیری از وقوع آن در آینده داریم". گزارش‌ها حاکی از آن است که بوئینگ در حال بررسی داده‌های کلیدی برای اطمینان از آماده بودن سیستم استارلینک در هنگام انجام ماموریت‌های خودش  است.

گفتنی است که ناسا و بوئینگ هنوز برای انجام ماموریت CFT در سال جاری تصمیم قطعی نگرفته اند و بر همین اساس پیش بینی می‌شود، این سفر فضایی چالش برانگیز باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۳۲ ۱۲ دی ۱۴۰۰
به پیشگویی صادق حضرت رسول الله ص فرمودند اگر علومی در امورات فضا کهکشانها کشف و اختراع شود به دست دانشمندان خردمندان پارسیان فارسیان ایرانیان انجام می گیرد و بدانید که در سازمان ناسا از قدیم الایام تا کنون دانشمندان بزرگ فرهیختگان نخبگان ایرانیان برجسته در آن سازمان فضایی مدیریت و کارهای مختلف اکتشافی و اختراعی می کنند و سازمان ناسا را به معروفیت جهانی رسانده اند و آمریکایها و دیگر ملیتها که در آن سازمان فضایی کار می کنند زیر دستان و دانش آموختگان دانشمندان نخبگان بزرگ ایرانی در سازمان هوا فضایی ناسا هستند این مخ و مغزهای ایرانیان است که سازمان ناسا را درخشان کرده است امید که به کشور مادریشان باز گردند و در کشور خودشان ادامه فعالیتهای هوا فضایشان را انجام دهند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .