جزئیاتی از ماموریت جیمز وب ۱۰ میلیارد دلاری ناسا+ فیلم

ناسا با هدف آغاز ماموریت تلسکوپ جیمز وب، نقص‌های فنی آن را برطرف کرده و اقداماتی را جهت آماده سازی این تلسکوپ انجام داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از newsweek، تلسکوپ فضایی جیمز وب قرار است روز جمعه ۲۴ دسامبر (۳ دی) به فضا پرتاب شود و به نقطه‌ای در ۱ میلیون مایل دورتر سفر کند، جایی که به دنبال نشانه‌هایی از حیات خواهد بودو همچنین تلاش خواهد کرد به ۱۳.۷ میلیارد سال گذشته نگاه کند. در ماموریت ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا، جانشین تلسکوپ فضایی هابل از سواحل گویان فرانسه در آمریکای جنوبی پرتاب خواهد شد.

این تلسکوپ ۱۰ میلیارد دلاری و وزن ۷ تنی، پس از ورود قرار است مدار زمین به دور خورشید را حفظ کند و دائماً در سمت شب سیاره بماند. تلسکوپ وب حساس به گرما، قادر خواهد بود چیز‌هایی را ببیند که هابل ۳۱ ساله نمی‌تواند. یکی از جنبه‌هایی که دانشمندان در مورد آن هیجان‌زده هستند، این ایده است که می‌توانند ببینند جهان ۱۰۰ میلیون سال پس از انفجار بزرگ چه شکلی بوده است.

تلسکوپ جیمز وب ناسا

انتظار می‌رود Webb یک ماه طول بکشد تا به مقصد برسد، سپس پنج ماه دیگر اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، شروع به کار خواهد کرد. این تلسکوپ ۷ تنی که ۱۰۰ برابر قدرتمند‌تر از هابل است، به نام مردی است که در دهه ۱۹۶۰ ریاست ناسا را بر عهده گرفت.

ناسا هرگز چنین مجموعه‌ای از مراحل پیچیده را از راه دور انجام نداده است. بسیاری از مکانیسم‌ها هیچ نسخه پشتیبان ندارند، بنابراین شکست هر یک از ۳۴۴ بخش می‌تواند این ماموریت را محکوم کند. هابل پس از پرتاب در سال ۱۹۹۰ دچار انحطاط خاص خود شد زیرا نقص آینه‌ای تا زمانی که اولین تصاویر تار از مدار خارج نشدند، شناسایی نشد. این اشتباه باعث یک سری تعمیرات مخاطره آمیز توسط فضانوردان شاتل شد که بینایی هابل را بازسازی و آن را به کامل‌ترین و محبوب‌ترین رصدخانه جهان تبدیل کردند. بنابراین برای جلوگیری از تکرار شکست هابل، زوربوخن پس از پیوستن به ناسا در سال ۲۰۱۶، پس از گذشت ۲۰ سال از توسعه، دستور تعمیرات اساسی وب را صادر کرد.

اکنون پروازی که مدت‌ها ناسا در انتظار آن بود فرا رسید که برای ساعت ۷:۲۰ صبح به وقت شرقی روز جمعه تنظیم شده است و پیش بینی می‌شود به دلیل تداخل با شب کریسمس، تماشاگران کمتری به گویان فرانسه سفر کنند.

در ادامه ویدئویی از لحظه آماده سازی تلسکوپ جیمز وب برای پرتاب مشاده می کنید:


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار