مدیر جهاد کشاورزی اندیکا گفت: بیش از ۶۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان در طرح جهش تولید قرار دارد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امامی مدیر جهاد کشاورزی اندیکا گفت: امسال طرح جهش تولید با تاکید بر اجرای کشاورزی حفاظتی در سطح ۶۰۰ هکتار از اراضی شهرستان اندیکا اجرایی می شود.

او افزود: باید اطلاعات زراعی کشاورزان در سامانه دیمزارها ثبت شود و در این طرح تمام توصیه های زراعی شامل تهیه زمین، کاشت، داشت و برداشت و عملکرد محصولات به کشاورزان چه به صورت انفرادی و چه به صورت دوره آموزشی اعم از تئوری و عملی از سوی کارشناسان مجرب ارائه خواهد شد.

امامی ادامه داد: رعایت تناوب زراعی  در کشت و کشت مکانیزه از مهمترین اصول کشاورزی حفاظتی است که باید در طرح جهش تولید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی اندیکا  با تاکید بر مصرف بذور گواهی شده و استفاده از کودهای فسفره و پتاسه از سوی کشاورزان اضافه کرد: کودهای بذرمال رایگان در اختیار زارعین طرح جهش تولید قرار گرفت.

این مقام مسئول گفت: ما باید از برنامه‌هایی که در جهت امنیت غذایی و افزایش و پایداری تولید در دیمزارها است به شدت حمایت کنیم.

امامی افزود : امسال  سطح مصوب کشت پاییزه  شامل ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار گندم ، ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار جو بوده که ۵۰۰ هکتار گندم، ۱۰۰ هکتار جو و همچنین ۲۰ هکتار علوفه  در طرح جهش تولید است.

او  ادامه داد: طی امسال تاکنون ۲ سایت الگویی، ۲ طرح تحقیقی ترویجی، ۱ طرح مقایسه ارقام PVS، یک دوره آموزشی ترویجی آماده سازی تهیه بستر و کاشت گندم و ۲ نوبت کارگاه آموزشی درخصوص طرح جهش تولید اجرا گردید.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.