دادیار ویژه پیشگیری شهرستان راور گفت: عدم آگاهی مردم از مسائل حقوقی، باعث تشکیل بعضی از پرونده های دادگستری شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام محمدی دادیار ویژه پیشگیری در جلسه کارگروه ویژه اجرای طرح پیشگیری رسانه‌ای از وقوع بزه گفت: پیشگیری وقوع بزه از طریق رسانه‌ها می‌تواند از وقوع جرائم و تشکیل پرونده‌ها جلوگیری کند.

جلسه کارگروه ویژه اجرای طرح پیشگیری رسانه‌ای از وقوع بزه با حضور دادیار ویژه پیشگیری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصحاب رسانه و مسئولین سازمان‌های مردم نهاد (سمن ها) در محل سالن کنفرانس دادگستری راور برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام محمدی دادیار ویژه پیشگیری گفت: همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و این کلام را در بحث درمان بیماری جسمی افراد جامعه نیز زیاد شنیده ایم، اما در حوزه جرائم هم این موضوع صدق می‌کند.

او افزود: چنانچه ادارات و نهاد‌ها در بحث پیشگیری از وقوع جرم که یکی از وظایف اصلی آنهاست اقدام کنند به جای صرف هزینه‌های زیاد مادی و معنوی برای برخورد و درمان جرایم می‌توان با هزینه‌ای اندک از وقوع جرایم پیشگیری کرد.

حجت الاسلام محمدی در ادامه گفت: مجرم مثل یک بیمار است و قانون گذار متناسب با هر جرم برای مجرم مجازاتی در نظر گرفته است، استفاده از این مجازات‌ها می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای شخص و جامعه بدنبال داشته باشد و این موضوع اهمیت پیشگیری از وقوع بزه را دو چندان می‌کند.

دادیار ویژه پیشگیری بیان کرد: امروزه عدم آگاهی مردم از مسائل حقوقی، باعث تشکیل بعضی از پرونده‌های دادگستری شده است که پیشگیری از وقوع بزه از طریق رسانه‌ها می‌تواند از وقوع جرایم و تشکیل پرونده‌ها جلوگیری کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار