امام جمعه زرند گفت: باید زمینه شفاف سازی تراز‌های مالی جهت مباحث حقوق دولتی معادن و یا مسئولیت‌های اجتماعی صنایع، با جدیت پیگیری شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نخستین نشست هماهنگی مسئولان ارشد شهرستان با حضور حجت الاسلام مهدی شجاعی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در زرند،  عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام محمود محمدی رئیس دادگستری به میزبانی علی صادق زاده فرماندار در محل فرمانداری با محوریت بررسی فعالیت صنایع و معادن و مطالبات کارگری شهرستان، برگزار شد.

فرماندار زرند در این دیدار ضمن تاکید بر نقش موثر یک صدایی و وحدت مسئولان در پیشرفت روز افزون و همه جانبه شهرستان، گفت: همدلی، همراهی، وحدت نظر و یکصدایی، برای تحقق توسعه شهرستان امری ضروری است.

علی صادق زاده با اشاره به برخی اعتراضات و مطالبات کارگری، افزود: نباید اجازه داد احتمالا با برخی بی تدبیری و یا سوء مدیریت‌ها در سطوح مدیریتی صنایع، معادن و واحد‌های تولیدی، نارضایتی‌های کارگری در راستای مطالبات قانونی خود به وجود آید که پاسخگو کردن مدیران صنایع نسبت به مطالبات این قشر زحمتکش و جهادگران عرصه تولید و اقتصاد میهن اسلامی، امری اجتناب ناپذیر است.

او با بیان اینکه خوشبختانه تحقق اشتغال طی دو سال گذشته در شهرستان بسیار فراتر از تعهد و انتظار بوده، اظهار داشت: در افق توسعه جدید شرکت فولاد زرند ایرانیان، اشتغالزایی پایدار خوبی را پیش بینی می‌کنیم.

امام جمعه زرند نیز با تاکید بر رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم و حمایت از سرمایه گذاران و سرمایه گذاری در شهرستان، گفت: باید زمینه شفاف سازی تراز‌های مالی جهت مباحث حقوق دولتی معادن و یا مسئولیت‌های اجتماعی صنایع، با جدیت پیگیری شود.

حجت الاسلام مهدی شجاعی ابراز داشت: با یکدلی و همراهی برای پیشرفت شهرستان می توان گام‌های موفقی برداشت و از تمام ظرفیت‌ها و اختیارات برای ورود به عرصه خدمت به مردم استفاده می‌کنیم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه از همان اوایل آغاز فعالیت تقنینی در منطقه زرند تا کنون، اشتغالزایی مهم‌ترین و بیشترین درخواست‌های مردم بوده است، تاکید کرد: مجموعه‌های صنعتی و تولیدی شهرستان ضمن توجه جدی به بومی گزینی، باید متعهد به پرداخت حق و حقوق قانونی کارگران باشند.

خانم عفت شریعتی با تاکید مجدد بر پاسخگو کردن مدیران صنایع و معادن نسبت به وظایف قانونی خود، ادامه داد: نباید گذاشت دشمنان قسم خورده نسبت به تضعیف و یا بدنامی نظام مقدس جمهوری اسلامی، از منظر مطالبات و اعتراضات کارگری وارد شوند.

رئیس دادگستری شهرستان زرند نیز با تاکید بر مطالبه گری مسئولان از مدیران صنایع و معادن و ملزم به پاسخگو کردن آنها به مسائل مختلفی از جمله میزان آلایندگی احتمالی، اظهار داشت: احیای گسترده امور فرهنگی در بین کارگران باید اولویت اول مجموعه مدیران صنایع قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: امنیت اقتصادی سرمایه گذاران همواره مورد توجه دستگاه قضایی شهرستان قرار دارد.

در پایان این نشست درباره سیاست‌های اجرایی برای حل و فصل مشکلات اقتصادی شهرستان و بهبود معیشت کارگران و راه‌های پشتیبانی و همراهی نظام‌مند و لزوم هماهنگی بیشتر در این زمینه تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.