رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: نشان ملی و مهر اصالت صنایع دستی در این شهرستان به ١٠ مورد رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ناصر صدفی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: با اضافه شدن ۲ نشان ملی و مهر اصالت، اکنون در مجموع این شهرستان به ١٠ نشان ملی یا مهر اصالت در رشته‌های مختلف صنایع دستی رسیده است.

صدفی گفت: این ۲ نشان اخیر ملی و مهر اصالت نیز مربوط به رشته‌های گلیم بافی و رودوزی‌های الحاقی (پوشاک سنتی) است که توسط هنرمندان مهابادی کسب شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: نشان ملی یا مهر اصالت صنایع دستی سالیانه به آثاری اهداء می‌شود که با استفاده از مواد طبیعی و متأثر از آداب و رسوم و فرهنگ بومی تولید می‌شوند و شناسنامه آن منطقه باشند.

وی گفت: صنایع دستی و هنر‌های سنتی مهاباد در رشته‌های مختلف به صورت انفرادی و گروهی فعال بوده و اشتغالزایی بسزایی در این عرصه ایجاد شده است.

صدفی افزود: هنرمندان این عرصه، آثاری شاخص و ارزشمند در رشته‌های مختلف تولید می‌کنند که در سطح استان و حتی ملی مطرح و صادرات قابل توجهی از این شهرستان به داخل و خارج کشور صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.