رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود ۶ درصد به واجدان شرایط صنایع دستی پرداخت می‌شود.

ایوب حاجی زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: برای هنرمندان واجد شرایط صنایع دستی که از اداره میراث فرهنگی مجوز فعالیت دارند تا سقف یک میلیارد ریال با سود ۶ درصد تسهیلات بانکی برای تداوم فعالیت‌های آن‌ها در زمینه صنایع دستی پرداخت می‌شود.

حاجی زاده با بیان اینکه نظارت‌های مستمر بر نحوه فعالیت هنرمندان صنایع دستی انجام می‌شود، افزود: افراد واجد شرایط و متقاضی دریافت این تسهیلات ضمن در دست داشتن مدارک لازم می‌توانند به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان مراجعه کنند.

این مقام مسئول با اشاره به نقش صنایع دستی در اشتغال و کارآفرینی تاکید کرد: با توجه به شعار امسال رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت رونق تولید، بدون شک صنایع دستی نقش مؤثری در عرصه اشتغالزایی و کارآفرینی در کشور ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی برای احیای رشته‌های قدیمی و منسوخ شده حوزه صنایع دستی کلاس‌های آموزشی مختلفی را برگزار می‌کند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.