دهیار روستای قره‌داغ مهاباد گفت: هم اکنون پروژه بوم گردی روستای قره داغ با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال ساخت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، واحد جمشیدون دهیار روستای قره‌داغ مهاباد اظهار کرد: در مجموع برای احداث پروژه بوم گردی روستای قره داغ تاکنون ۲۲۰ میلیون تومان هزینه شده، درحال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم در سال آینده به بهره برداری برسد.

جمشیدیون افزود: از محل اعتبارات سال ۹۹ در مرحله اول ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار که ۹۰ میلیون آن دولتی و ۲۰ میلیون آن از سوی دهیاری تأمین و برای این پروژه هزینه شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: امسال نیز ۹۰ میلیون تومان اعتبارات دولتی و ۲۰ میلیون اعتبارات دهیاری برای تکمیل پروژه صرف شده است.

دهیار روستای قره داغ مهاباد در ادامه اظهار کرد: محوطه این پروژه بوم گردی شامل شهربازی، فواره آب و آلاچیق است و در آن ۲ محل اقامت با دکوراسیون سنتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اگرچه این ۲ ساختمان اقامتی با استاندارد‌های ساخت مسکن احداث می‌شوند، اما دکوراسیون آن‌ها سنتی خواهد بود تا فرهنگ منطقه را برای گردشگران به نمایش گذاشته شود.

جمشیدون تصریح کرد: محلی با کاربری شب نشین برای ارائه خدماتی ازجمله غذا‌های سنتی، لباس کوردی دایر خواهد شد.

وی تصریح کرد: استارت پروژه بوم گردی روستای قره داغ از سال ۹۶ بوده و عملیات احداث آن در سال ۹۷ اجرایی شده است.

دهیار روستای قره‌داغ مهاباد گفت: فاصله ۲ کیلومتری روستای قره داغ از تالاب کانی برازان پتانسیل ارزشمندی برای جذب گردشگر است که سعی داریم به خوبی از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام / س خ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.