معاون بهبود تولیدات دامی استان یزد گفت: این استان با تولید سالانه ۳۱۰ هزار تن شیرخام، ۳ درصد از تولید شیرخام کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غیب اللهی، معاون بهبود تولیدات دامی استان یزد گفت: استان یزد با تولید سالانه ۳۱۰ هزار تن شیرخام، ۳ درصد از تولید شیرخام کشور را به خود اختصاص داده که ماحصل پرورش بیش از ۱۵۰ هزار راس گاو در هزار و ۲۳۰ واحد پرورش گاو شیری است.

او ادامه داد: این میزان تولید علاوه بر پاسخگویی به نیاز استان بخشی از نیاز استان‌های همجوار را نیز تامین می‌نماید، بطوریکه هم اکنون ۵۰ درصد شیرتولیدی، مازاد بر مصرف استان بوده و به بازار‌های خارج از استان عرضه می‌شود.

غیب اللهی گفت: وجود ۲۳ کارخانه و کارگاه فرآوری شیر از دیگر قابلیت‌های استان در این زمینه است.

این مسئول ادامه داد: در واحد هزار و ۶۰۰ راسی گاو شیری که در روستای ابراهیم آباد مهریز است نیز سالانه ۱۲ هزار و ۲۲۸ تن شیرخام تولید می‌شود.

غیب اللهی گفت: این واحد با سرمایه گذاری ۴۶۱ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۵۰ نفر به طور مستقیم را فراهم نموده است.

او ادامه داد: از شاخص‌های قابل توجه واحد پرورشی شرکت ناز مهریز، بهره گیری از تکنولوژی روز و تجهیزات مدرن و مجهز بودن آن به زنجیره تولید اعم از کارگاه تولید خوراک دام، واحد فرآوری مواد لبنی و فروشگاه مواد لبنی است.

غیب اللهی گفت: از دیگرمشخصه‌های این واحد استفاده از توان علمی کارشناسان تغذیه و فیزیولوژی و تولید تلیسه‌های مرغوب است بطوریکه این واحد در جشنواره گاو اصیل هلشتاین کشور، به عنوان دامدار برتر شناخته شده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.