مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهریز خبرداد:

رتبه دوم شهرستان مهریز در تولید شیر استان یزد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهریز گفت: این شهرستان با ظرفیت تولید روزانه ۱۹۰ تن شیر، رتبه دوم تولید شیر را در استان به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد, محمد جعفری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهریز گفت: شهرستان مهریز با ظرفیت تولید روزانه ۱۹۰ تن شیر، رتبه دوم تولید شیر را در استان به خود اختصاص داده است.

جعفری با بیان اینکه کار و تلاش برای تولید محصولی مفید، تضمین کننده سلامت در جامعه است افزود: در شهرستان مهریز  ۲۸ هزار دام سنگین وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۲ هزار دام آن مولد هستند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهریز خاطرنشان کرد:در حال حاضر ۸۰ درصد از شیر تولیدی گاوداری های مهریز به استان‌های همجوار ارسال می شود.

زارع زاده فرماندار مهریز با بیان اینکه در بازدید ها صورت گرفته  از گاوداری ها مهم‌ترین چالش گاوداری‌های شیری، بحث اقتصادی گاوداری‌ها مطرح می شود گفت: در سالجاری کمیته‌ای جهت بحث، بررسی و نظرسنجی پیرامون مشکلات گاوداران  در جهاد کشاورزی شهرستان تشکیل خواهد شد تا مشکلات شناسایی و برای رفع آن ها اقدام شود.

زارع زاده به بیان پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان مهریز در حوزه دامپروری پرداخت و تاکید کرد: نبود نقدینگی و تسهیلات و مشکلات نهاده برای توزیع شیر و ... از جمله مشکلات دامپروان مهریزی است که مسئولان استان بایستی یک نگاه ویژه‌ای به حوزه کشاورزی و دامداری شهرستان مهریز داشته یاشند و تسهیلات خوبی برای این بخش در نظر بگیرند.

شایان بذکر است که شهرستان مهریز ۴۰۰ واحد دامداری دارد که از این تعداد ۱۲۰ دامداری به صورت صنعتی و ۲۸۰ دامداری به صورت سنتی فعالیت می کنند.

انتهای پیام/ غ

مهریز رتبه دوم تولید شیر استان یزد را به خود اختصاص داده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
متاسفانه مشکل اصلی کمبود و گرانی نهاده های دامی است که با کمی تدبیر و مدیریت در زمینه کشاورزی میتوان این مشکل را حل کرد . اکثر کشاورزان استان با وجود کم آبی محصولات عیر ضرور کشت میکنند در صورتی که اولویت با کشت خوراک دام است که با برنامه ریزی و پشتیبانی و مدیریت صحیح می توان این مشکل رو حل کرد ولی کو دلسوز