اداره کل غله استان اصفهان قادر به توزیع ماهانه حدود ۴۰ هزار تن آرد بین نانوایان سنتی و صنعتی استان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محسن ضیائی مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان اصفهان گفت:توزیع ۴۰ هزار تن آرد ماهانه در قالب یک میلیون کیسه از نوع آرد خبازی و اصناف بین متقاضیان تولید نان سنتی و فانتزی توزیع می‌شود.

وی تعداد نانوایی‌های فعال این استان را حدود ۴۸۰۰ نانوایی بیان کرد و گفت: ۱۵۰۰ واحد آن در شهرستان اصفهان فعال است.

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان اصفهان، اصفهان را طلایه دار تولید نان سالم و باکیفیت در کشور معرفی کرد و گفت: کارشناسان مدیریت کنترل وکیفی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان بر روند چرخه تولید آرد در ۲۰ کارخانه تولیدی این استان نظارت دارد.

محسن ضیائی، تولید سالانه آرد را در کارخانه‌های آردسازی این استان بیش از ۷۰۰ هزار تن بیان کرد و گفت: کارشناسان مدیریت کنترل وکیفی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان بر روند چرخه تولید آرد در ۲۰ کارخانه تولیدی این استان نظارت دارد.

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: روزانه ۱۳۰دستگاه کامیون توانایی ارسال ۷۰۰ هزار کیسه آرد را به مقصد نانوایی‌های استان دارند.

تولید نان‌های سبوس دار سال ۱۳۸۰ با همکاری سازمان بهداشت جهانی و پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در اصفهان کلید خورد و به عنوان پایتخت آموزش نانوایان سنتی و سبوس دار شناخته شد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار