مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تشدید نظارت بر بازار آجیل و شیرینی شب یلدا در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهمن خدادادیان مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با نزدیک شدن به شب یلدا نظارت بر بازار شب یلدا در ۲ حوزه آجیل و خشکبار و شیرینی فروشی‌ها از ابتدای آذر ماه آغاز و تشدید شده است.

او گفت : طی یک هفته باقی مانده به مراسم یلدا به صورت روزانه در شهر کرمانشاه نظارت بر ۱۲۰ مرکز آجیل فروشی و ۳۶۰ قنادی در شهر کرمانشاه از طریق ۱۰۰ نفر ناظر بهداشت محیط انجام و چهار تیم ویژه گشتی و نظارتی به صورت تصادفی از آجیل فروشی‌ها و قنادی‌ها بازدید می‌کنند.

مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: به کار بردن مواد اولیه با کیفیت و مرغوب و استفاده از نمک استاندارد برای طعم دادن به این مواد از نکات قابل توجه صنف آجیل پز‌ها بوده که باید به آن توجه شود.

خدادادیان با اشاره به اهمیت سلامت مردم، ادامه داد: توصیه می‌شود که مردم خرید‌های خود را از امکان معتبر انجام دهند و هنگام خرید آجیل و خشکبار به کیفیت آن توجه و از سالم بودن آن مطمئن شوند و به هیچ وجه از دست فروش‌ها آجیل و شیرینی نامرغوب و بی کیفیت خریداری نکنند.

او با اشاره به اخطار‌های داده شده به مراکزی متخلف، گفت: در صورت مشاهده با هرگونه تخلف مردم می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته از طریق سامانه ۱۹۰ به وزارت بهداشت اطلاع دهند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.