به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در دیدار صمیمی با نماینده معلمان، مدیران، مربیان و بازنشستگان استان کرمانشاه در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه با اشاره به شان بالای معلمی، گفت: اگر بحث معیشت معلمها را خیلی مطرح کنیم؛ منزلت، شان و جایگاه معلمی از بین میرود، البته باید پیگیر امور معیشتی معلمها باشیم.
او با تاکید بر اینکه باید مطالبات فرهنگیان به روز پرداخت شود، اظهار داشت: حق معلمها نیست که پرداخت مطالباتشان به تعویق بیفتد و اگر تاخیری در این زمینه رخ داده از معلمها عذر خواهی میکنیم.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه از معلمی به عنوان یک دکترین یاد کرد و افزود: مهارت آموزش یک دکترین است، دکترین مهارتی است که برای تدریس باید وجود داشته باشد و چه بسا فردی دکترای یک رشته را داشته باشد، اما نتواند به تدریس بپردازد.
نوری با بیان اینکه در ورودی آموزش وپرورش باید جدی باشیم، بیان داشت: برای حل مشکل کمبود معلم باید در کنار افزایش ظرفیت دانشگاههای فرهنگیان، از طریق آزمونهای استاندارد معلم استخدام کنیم.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه از فرهنگیانی که قصد ادامه تحصیل دارند، خواست تا متناسب با نیازهای آموزش وپرورش تحصیل کنند.
او با اشاره به ضرورت حضور معلمها در دورافتادهترین نقاط کشور در صورت نیاز، گفت: اگر در یک نقطهای از کشور نیاز به معلم باشد و کمبود معلم داشته باشیم، نمیتوانیم ادعای اجرای عدالت آموزشی را داشته باشیم.
نوری وزیر آموزش و پرورش در ادامه اشارهای هم به مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت در پسا کرونا داشت و گفت: باید از ظرفیتهای دانشگاه علوم پزشکی، اولیاء و نهادهای خیریه مرتبط با امر سلامت برای حل مشکلات مرتبط با حضوری کردن آموزشها استفاده کرد و دانش آموزان را دوباره به آموزش حضوری برگردانیم.
او ادامه داد: باید نظام آموزشی را به سمت آموزش مهارتهای زندگی سوق دهیم.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه اشارهای هم به برنامه ریزی برای جمع آوری مدارس تخریبی، کپری و کانکسی در کشور داشت و گفت: در تلاشیم تا از سال آینده در جهت حذف این نوع مدارس تلاش کنیم.
انتهای پیام/ق