مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از اعزام سالیانه ۷۰ تیم سلامت به مناطق محروم وکم برخوردار کرمانشاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فرزین معتمدی  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: سالانه ۷۰ تیم بهداشتی و درمانی از ۱۵ شعبه هلال احمر استان کرمانشاه در قالب کاروان‌های سلامت به مناطق و روستا‌های محروم و کم برخوردار اعزام شده و اقداماتی از قبیل معاینه و ویزیت رایگان، تحویل دارو، بینایی سنجی، خدمات مامایی و پرستاری و ارائه آموزش‌های بهداشتی و درمانی را انجام می‌دهند.

او افزود: کاروان‌های سلامت متشکل از پزشک متخصص، پزشک عمومی، پرستار، مامایی، چشم پزشک بوده و فعالیت‌های پزشکی، بهداشتی و درمانی را انجام می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه بیان داشت: در صورت مراجعه بیمار به پزشکان کاروان سلامت و نبود امکانات برای درمان با تشخیص پزشک متخصص و به کمک جمعیت هلال احمر فرد بیمار به مراکز درمانی ارجاع داده و کار‌های تکمیلی در مراکز درمانی با حمایت جمعیت هلال احمر انجام می‌شود.

معتمدی ادامه داد: تعداد مراجعه کنندگان به این تیم‌ها به تعداد خانوار‌های ساکن در روستا‌ها بستگی داشته و هر کاروان معمولاً امورات درمانی و ویزیت رایگان و تحویل دارو ۱۵۰ نفر از مراجعه کنندگان روستایی را انجام می‌دهند.

او گفت: تیم کاروان سلامت معمولاً به روستا‌های دارای خانه بهداشت رفته و به روستا‌های هم‌جوار که خانه بهداشت نداشته جهت مراجعه بیماران فراخوان داده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اظهار داشت: اعضای کاروان‌های سلامت متشکل از تیم‌های ۲۰ نفره بوده و در کنار فعالیت‌های درمانی و پزشکی نسبت به ارائه آموزش‌های بهداشتی به مراجعه کنندگان به صورت چهره به چهره اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.