در آستانه آزادسازی مأرب بعد از ۷ سال، سفرای عربستان، امارات، انگلیس و آمریکا در یمن خواستار آتش بس شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، امروز (پنجشنبه) سفرای چهار کشور عربستان، امارات، انگلیس و آمریکا در یمن با صدور بیانیه‌ای مشترک خواستار آتش بس فوری در مأرب شدند.

این سفرا با ادعا نگرانی در مورد وضعیت وخیم مردم یمن، ادعا کردند که حملات نیرو‌های انصارالله به مأرب نگران کننده است و خواستار آتش بس فوری بین ارتش یمن (دولت مستعفی) و نیرو‌های مردمی انصارالله شدند. آن‌ها همچنین در ادامه اتهام زنی‌های خود، حملات انصارالله به عربستان و هدف قرار دادن زیرساخت‌های آن را محکوم کردند.

بر اساس این بیانیه ادعایی، سفرا نگرانی خود را از وضعیت خطرناک انسانی مردم یمن ابراز کرده و بر رابطه نزدیک این وضعیت با افزایش تنش نظامی، نقض آتش بس و وضعیت اقتصادی این کشور تاکید کردند.

شایان ذکر است که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، طی دو هفته گذشته مجموعه‌ای از حملات هوایی را به صنعا، پایتخت و حومه آن انجام داده است.

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که نزدیک به هفت سال پس از شروع جنگ یمن از سوی برخی از کشور‌های عربی به سرکردگی عربستان، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حال آزادسازی یکی از بزرگترین استان‌های این کشور هستند. استان مأرب به دلیل جایگاه جغرافیایی خود بسیار مهم بوده و به مرز‌های عربستان نیز نزدیک است.

عربستان سعودی طی چند سال گذشته با آغاز جنگی علیه ملت یمن، هزاران یمنی را به شهادت رسانده، میلیون‌ها انسان را از خانه‌های خود آواره کرده، موجب قحطی و گرسنگی در بعضی مناطق این کشور شده، بیشتر زیرساخت‌های یمن را منهدم کرده و جنایت‌های جنگی متعددی را مرتکب شده است. در همین حال جنبش انصارالله یمن در دفاع از مردم و سرزمین یمن این تجاوزها را بی پاسخ نگذاشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
آل یهودعربستان سعودی اگر انصار الله یمن در مارب قبول آتش بس بنماید هرگز با ایران و شیعیان مذاکره و آشتی نمی‌کند ٪ و اما بالعکس اگر انصارالله یمن مارب را از چنگال سعودی ها بیرون بیاورند و آزادش نمایند مذاکره می‌کند، خوبش هم می‌کند ٪٪ قابل ذکر است که مذاکرات قبلیش خدعه و نیرنگ و حربه برای سرگرم کردن ایرانی ها و بمباران مردم یمن بدست خلبانان رژیم صهیونیستی کودک کش سلاخ جنایتکار تروریست و پیروزی بر مردم یمن بوده نه واقعا آشتی!!! وهابی ها خر خودشان هستند.٪
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
«زیر آتش اومدن، زیر آتشم باید برن.»
آخرین اخبار