نیرو‌های یمنی از یک طرف پایگاه هوایی ملک خالد سعودی را موشکباران کرده و از طرف دیگر با پیشروی در نبرد مأرب، به چاه‌های نفت نزدیک شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که نیرو‌های یمنی پایگاه هوایی «ملک خالد» عربستان سعودی را موشکباران کرده‌اند.

یحیی سریع گفت: «آشیانه جنگنده‌های سعودی در پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط را هدف قرار دادیم. این پایگاه با ۵ موشک بالستیک به طور دقیق مورد اصابت قرار گرفت.»

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اضافه کرد: «این حمله در پاسخ به تشدید حملات هوایی و جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه مردم یمن صورت گرفته است. بر آمادگی خود برای اجرای عملیات بزرگتر و گسترده‌تر تا زمان تداوم تجاوز محاصره تأکید می‌کنیم.»

درگیری‌های مأرب به نزدیکی چاه‌های نفت رسید

از طرفی دیگر، منابع خبری یمن از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور به سمت چاه‌های نفت در مأرب و نفوذ به عمق این شهر خبر دادند.

وب سایت «الخبر الیمنی» گزارش داد که امروز چهارشنبه محدوده درگیری‌ها در شهر راهبردی مأرب همزمان با نزدیکی به چاه‌های نفت و نفوذ به عمق شهر، کاهش یافته است.

منابع قبیله‌ای گزارش داده‌اند که درگیری‌ها در ساعات گذشته به منطقه «البتر» در نزدیکی تأسیسات و چاه‌های نفت «صافر» در شهرستان «الوادی» کشیده شده است.

نیرو‌های وابسته به منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن در مأرب، چند روز پیش مهمترین پالایشگاه برای تأمین مالی نیرو‌های خود در این منطفه را تعطیل کرده بودند که نشان می‌دهد آن‌ها پیش‌بینی کرده بودند به زودی سلطه خود براین مناطق راهبردی را از دست خواهند داد و نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی کنترل این مناطق را به‌دست خواهند گرفت.

پیشروی نیرو‌های یمنی در این منطقه همزمان با پیشروی در منطقه «النقعه «در اطراف منطقه «الفلج» یعنی دروازه جنوبی مأرب صورت گرفته است.

نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی درگیری‌ها در روز‌های گذشته پس از تسلط بر کو‌های راهبردی «البلق»، موفق شدند تا این درگیری‌ها را به شهرستان الوادی به عنوان آخرین منطقه دفاعی تحت کنترل مزدوران منصورهادی در مأرب بکشانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
درود بر مردم قهرمان یمن. انشالله زودتر بتونید سرزمینتونو آزاد کنید و سعودی های لعنتی و اون شاهزاده قاتل خونریزشونو به زانو دربیارید.
آخرین اخبار