جانشین قرارگاه پدافند سایبری کشور گفت: برای نگهداشت نیروهای متخصص حوزه سایبر در داخل کشور، ضعف داریم و باید در نظام پرداخت حقوق به این افراد تجدید نظر شود.

محمدرضا فرجی پور جانشین قرارگاه پدافند سایبری کشور در حاشیه همایش امنیت سایبری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: نیروهایی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت سایبری در کشور داریم که به دلیل سرمایه‌گذاری خوبی که در مراکز آموزشی و پژوهشی صورت گرفته است به کیفیت مطلوبی دست یافته‌اند و افزون بر مدارک داخلی مدارک بین المللی را به دست آورده‌اند به همین علت در کشور‌های مختلف خواهان دارند.

او افزود: همه کشور‌ها به دنبال این نیروهای باکیفیت هستند و کشور ما بیش از همه به نیرو‌های خود نیاز دارد و باید تلاش کنیم نیرویی را که با سرمایه این مملکت تربیت شده است، برای برطرف کردن نیاز خود نگه‌داریم.

جانشین قرارگاه پدافند سایبری کشور ادامه داد: در نظام پرداخت حقوق و جبران زحمات این افراد باید تجدید نظر صورت گیرد زیرا میان پیشنهاد کشور‌های دیگر به این افراد با پیشنهاد‌های داخلی تفاوت زیادی وجود دارد.

فرجی‌پور عنوان کرد: این موضوع را به مسئولان ارشد کشور از جمله رئیس جمهور اطلاع داده‌ایم و می‌دانند که در زمینه آزادی عمل برای نگهداشت نیرو‌ها در کشور ضعف وجود دارد.

او با اشاره به جنبه‌های مختلف امنیت سایبری گفت: امنیت سایبری به همه حوزه‌ها برمی‌گردد و در حوزه مردم جلوه بیشتری دارد به ویژه در زمینه حفظ حریم خصوصی مردم و استفاده امن از فضای سایبری.

جانشین قرارگاه پدافند سایبری کشور افزود: روز به روز امکانات بیشتری در فضای سایبری در اختیار مردم قرار می‌گیرد و تهدید‌ها تذکر داده نمی‌شود البته باید ضمن تذکر تهدید‌ها، روش‌های امن استفاده از فضای سایبری به آنان آموزش داده شود تا مردم از این فضا درست استفاده کنند به ویژه نوجوانان و کودکان.

فرجی‌پور ادامه داد: با ظهور شبکه‌های اجتماعی آمار جرایم سایبری به شدت افزایش یافته است و این شبکه‌ها که برای ارتباط بهتر مردم با یکدیگر ایجاد شده است، بستری برای مجرمان سایبری شده‌اند.

او درباره طراحی فضای سایبر ویژه کودکان و نوجوانان گفت: ما باید هوشمندانه فضای خاصی را برای کودکان طراحی کنیم در کشور ما به این موضوع کم‌توجهی شده است، اما می‌توان این کار را انجام داد.

همایش ملی امنیت سایبری با محوریت امنیت زیرساخت‌های حیاتی دیروز(سه‌شنبه ۲۳ آذر) در دانشگاه خلیج فارس  بوشهر آغاز شده است و امروز پایان می‌یابد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.