رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: کلاهبرداری که با تبلیغ و درج آگهی دروغین فروش برنج در سایت دیوار از شهروندان بیش از یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر عنوان کرد: در بررسی مقدماتی مشخص شد فردی با انتشار آگهی فروش برنج خارجی در سایت دیوار با قیمت پایین و معرفی خود به‌عنوان تاجر وارد کننده برنج از بنادر استان همجوار، مبالغ قابل توجهی را در قالب بیعانه از مالباختگانی از سراسر کشور دریافت و به همین شیوه از آنان کلاهبرداری کرده بود.

او ادامه داد: این فرد برای پوشاندن ردپای خود، فعالیتش را در قسمت استان تهران سایت طراحی و اجرایی کرده بود و از مدارک هویتی جعلی استفاده می‌کرد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر افزود: با تلاش و اقدام ویژه کارشناسان سایبری پلیس فتا استان و پس از هماهنگی با مقام قضائی، متهم هنگام تبدیل وجوه به دست آمده از کلاهبرداری خود به تجهیزات الکترونیک در یکی از محله‌های جنوبی شهر بوشهر، دستگیر و به‌همراه تجهیزات هوشمند همراه خود به پلیس فتا منتقل شد.

او بیان کرد: متهم با مشاهده مستندات و ادله گردآوری شده، به جرایم ارتکابی اعتراف و اعلام کرد از دوماه پیش اقدام‌های مجرمانه خود را آغاز کرده و برای اینکه شناسایی نشود، قربانیان خود را از استان‌های دیگر انتخاب می‌کرده و با متقاضیان بوشهری خرید برنج به بهانه‌های مختلف توافق نمی‌کرده است.


بیشتر بخوانید


رئیس پلیس فتا بوشهر به کاربران فضای مجازی توصیه کرد که هنگام خرید‌های اینترنتی و قبل از دیدن و دریافت کالا و خدمات مورد توافق، از پرداخت هرگونه وجوهی در قالب بیعانه یا پیش‌پرداخت خودداری کنند و فریب تبلیغات اغواکننده فروشندگان اینترنتی را نخورند.

او با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، از مردم خواست، هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق درگاه پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.