حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌محمدی گفت: دلیل اینکه در بعضی جا‌ها می‌لنگیم این است که از برکت نخبگی استفاده نکرده‌ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌محمدی مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در اختتامیه‌ی جشنواره جهادگران علم و فناوری استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان، اظهار کرد: ما باید خودمان را باور کنیم، چون از نظر علمی و توانمندی با سابقه‌ایی که در جهان داریم اول بوده‌ایم.

او با بیان اینکه آمریکا هر چه که توانسته علیه ما انجام داده و از تحریم‌ها، فتنه‌ها و شیطنت‌ها فروگذار نکرده است، تصریح کرد: دروغ می‌گویند، در روی میز گزینه‌ای ندارند بلکه همه‌ی گزینه‌ها را به کار بردند، ولی موفق نشدند.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین (ع) ادامه داد: دلیل اینکه در بعضی جا‌ها می‌لنگیم این است که از برکت نخبگی استفاده نکرده‌ایم.

علی‌محمدی تصریح کرد:ما در تولید علم پنجه در پنجه استکبار جهانی هستیم، بعد چطور می‌شود که در خودرو سازی و مباحث اقتصادی این قدر فشل هستیم؟ قطعا اینجا نفوذ و دشمن و تعارض منافع وجود دارد.

او تاکید کرد: در بخشی از علوم و صنعت عقب افتادیم که می‌توانیم کار کنیم و و این عقب ماندن را جبران کنیم به شرطی که حرکت ما جدی و پرتلاش باشد.

سردار قدرت‌الله کریمیان جانشین سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام اظهار کرد: کاری که بر مبنای علمی باشد راه‌های رسیدن به اهداف را کوتاه‌تر و هزینه‌ها را کمتر می‌کند، قدرت تعمیم آن بیشتر است و می‌تواند برای نسل‌های بعدی به یادگار بماند.

او با بیان اینکه باید پایگاه اصلی خودمان را پیدا کنیم و کاری کنیم که علم دوباره از شرق به غرب برود، تصریح کرد: باید در تولید علم به سودمندی آن و تلفیق آن با ایمان و اعتقاد توجه داشته باشیم

جانشین سپاه امیرالمومنین (ع) با تاکید بر اینکه حتما باید ارتباط میان صنعت و دانشگاه و میان مبتکرین و صنایع ما باشد که بر مبنای نیاز صنایع و نیاز‌های جامعه بتوانیم تولید علم داشته باشیم، گفت: کار‌های تحقیقاتی زیادی انجام گرفته است، اما در همان حد دانشگاه‌ها و کتابخانه‌ها باقی مانده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.