در بسته خبری «آژیر» امروز، از جزئیات شرارت اوباش سابقه دار در محله سلیمانیه تا تشریح ماجرای درگیری راننده کامیون با ماموران راهور مطلع خواهید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

کلاهبرداری با وعده فروش شارژ و هدیه بدون قرعه کشی

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران اظهار کرد: در پی مراجعه شخصی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ ۵۰ میلیون تومان از حساب بانکى اش، توسط فرد یا افرادى ناشناس، رسیدگى به این پرونده در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در ادامه اظهاراتش بیان کرد برای خرید شارژ تلفن همراه در فضای مجازی مشغول جستجو بودم که با یک سایت مواجه شدم که مدعی بودند با خرید یک شارژ از سایت بدون قرعه کشی هدیه بگیرید، بنده هم بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت گردانندگان آن صفحه اقدام به خرید کردم و پس از وارد کردن اطلاعات محرمانه کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از چند لحظه تمام موجودی حسابم را از دست دادم.

رئیس پلیس فتا تهران اتصریح کرد: پس از اخذ اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را آغاز کردند و متوجه شدند فردی تحت عنوان شارژ بخرید بدون قرعه کشی هدیه نقدی بگیرید با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کند.

وی افزود: متخصصان سایبری پلیس فتا پس از شناسایی مجرم در فضای مجازی اطلاعات هویتی متهم را به دست آورده و پس از تشریفات قضائی مجرم در یکی از مناطق غربی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: این متهم پس از انتقال به پلیس فتا پایتخت با مشاهده مستندات موجود در پرونده بزه انتسابی را پذیرفت و اعتراف کرد با ایجاد صفحه جعلی و وعده فروش شارژ با هدیه بدون قرعه کشی، قربانیان خود را به سمت درگاه جعلی برده و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکى افراد موجودی حساب قربانیان سرقت می‌کرده است.

شرارت اوباش سابقه دار در محله سلیمانیه

سرهنگ محمد قاسم طرهانی جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر تردد شروری در محله سلیمانیه با استفاده از سلاح گرم، بررسی موضوع در اختیار ماموران کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در پالایش اطلاعاتی مشخص شد متهم سابقه دار بوده و پیش‌تر تحمل کیفر داشته است، گفت: طی رصد‌های اطلاعاتی ماموران عملیات کلانتری پاتوق‌ها و محل‌های حضور متهم را شناسایی کردند و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دادند.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، متهم در حالی که قصد ورود به مخفیگاهش داشت، دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از وی یک قبضه سلاح گرم به همره ۲ فشنگ کشف و متهم برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری انتقال یافت و به بزه انتسابی اعتراف و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

ماجرای درگیری راننده کامیون با ماموران راهور چیست؟

سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره ماجرای درگیری راننده کامیون با ماموران راهور اظهار کرد: این ماجرا به حدود دو ماه قبل بازمی‌گردد، راننده یک دستگاه کامیون بنز نارنجی رنگ حوالی ساعت ۴ بعد از ظهر در اتوبان ساوه_همدان به سمت تهران در حرکت بود.

وی افزود: این فرد در حین رانندگی مرتکب تخلفاتی شد که در ادامه ماموران گشت پلیس راه به دلیل ارتکاب تخلفات متعدد به راننده دستور ایست دادند که وی به این دستورات بی توجهی کرد.

سرهنگ جهانی ادامه داد: در ادامه ماموران با بی‌سیم به پاسگاه پلیس راه اعلام کردند که کامیون مذکور متوقف شود، پس از توقف کامیون معمولان مدارک شناسایی را از راننده متخلف درخواست می‌کند که وی از انجام این کار سر باز می‌زند.

وی افزود: سرباز حاضر در محل در حال یادداشت پلاک کامیون مذکور بود که راننده با شروع حرکت خود قصد زیر گیری وی را داشت و به دلیل سوء قصد متعلق به سرباز ماموران پلیس به روی رکاب کامیون رفته و به این اقدام وی علیه سرباز اعتراض می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا تصریح کرد: پس از ادامه دار شدن مشاجره راننده کامیون شروع به حرکت می‌کند و با همان وضع و با درب باز خودرو حرکت خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: متهم حدود ۱۳ کیلومتر در اتوبان همکاران ما را با خود می‌برد، فرض کنیم در لحظه‌ای مامور پلیس از رکاب خودرو به پایین پرت می‌شد، در آن صورت چه اتفاقی می‌افتاد؟

سرهنگ جهانی بیان کرد: پس از مسافت طی شده راننده کامیون مجبور به توقف می‌شود و در این زمان اولین کاری که انجام می‌دهد علیه ماموران چاقوکشی می‌کند و در ادامه با شیئی سخت به سر سرباز حاضر در محل ضربه می‌زند.

وی افزود: در نهایت موضوع با حضور عوامل انتظامی و ثبت شکایت علیه متهم حل و فصل شده و در حال حاضر نیز راننده به دنبال رضایت گرفتن از مامور مضروب ما است که وی هم به دلیل ضرب و جرح صورت گرفته علیه خود به متهم رضایت نمی‌دهد.

به گفته معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا فیلمبردار حاضر در صحنه از افراد خودی راننده کامیون است.

دستگیری پستچی نمای مسلح در تهران

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: عوامل کلانتری ۱۱۵ رازی حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی فردی را در حال فرار مشاهده کردند که شهروندان به تعقیب وی می‌پرداختند.

وی افزود: ماموران کلانتری بلافاصله وارد عمل شدند و پس از مدتی تعقیب و گریز متهم را دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از وی یک قبضه سلاح جنگی با ۹ فشنگ کشف کردند.

سرهنگ موقوفه‌ای تصریح کرد: عوامل عملیات کلانتری ۱۱۵ رازی به محلی که متهم از آنجا متواری شده بود مراجعه و طی تحقیقات پلیسی و اظهارات شاکی و شهود مشخص شد متهم ابتدا با عنوان پست چی و با دردست داشتن پاکت نامه به درب منازلی که ظاهرمجللی داشته مراجعه و با زدن زنگ واحد‌ها به ساکنان خود را پست چی معرفی و پس از باز کردن درب توسط ساکنین وارد ساختمان شده و با مراجعه به درب ورودی واحد با استفاده سلاح جنگی قصد زورگیری را داشته که با تعداد بالای ساکنین ساختمان روبرو و متواری می‌شود.

وی افزود: متهم دستگیر شده به کلانتری دلالت و با تحقیقات فنی پلیسی به بزه انتسابی اعتراف و اظهار کرد، اسلحه را از استان‌های غربی کشور خریده است و قصد سرقت داشته است.

سرقت تجهیزات مخابراتی توسط کارگر اخراجی

سرهنگ کاراگاه علی کنجوریان معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: در اوایل آبان ماه امسال نماینده حقوقی یکی از شرکت مخابرات از سرقت ۱۰ دکل مخابراتی در سطح شهر تهران شکایت کرد.

وی افزود: کاراگاهان با مراجعه به محل‌های سرقت و با بررسی‌های میدانی تصویر۲ نفر سارق جوان که با موتورسیکلت تجیهزات مخابراتی را سرقت می‌کردند، شناسایی کردند.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: با بدست آمدن این سرنخ کاراگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی هویت یکی از سارقان را بنام بهزاد ۳۵ ساله را مورد شناسایی قرار دادند.

وی افزود: رامین یکی از کارگران اخراجی پیمانکار شرکت مخابراتی بوده است که با تشکیل باندی اقدام به سرقت می‌کند.
معاون مبارزه سرقت پلیس اگاهی پایتخت ادامه داد: هویت متهم دوم پرونده نیز شناسایی و در چندین عملیات ویژه پلیسی ۲ سارق و ۳ مالخر دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی اموال مسروقه کشف و به همراه متهمان به پلیس آگاهی انتقال یافت.

به گفته سرهنگ کارآگاه کنجوریان با توجه به دستگیری تمامی اعضای باند سرقت و اعتراف متهمان به جرم ارتکابی، هر ۵ متهم به مراجع قضائی معرفی شدند.


بیشتر بخوانید

فروش موادمخدر با خودروی سواری در خیابان‌های نازی آباد/ حمله سارقان مسلح منازل شمال تهران به پلیس


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.