نیازی گفت: سال گذشته حدود ۱۴۰۰ واحد غیرفعال احیا شدند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال هم حدود ۲ هزار بنگاه به چرخه اقتصادی باز می‌گردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی نیازی، معاون برنامه‌ریزی وزیر صمت تصریح کرد: از جمله مسائلی که موجب راکد یا غیرفعال شدن واحد‌های تولیدی می‌شود، قوانین و دستورالعمل‌های دست و پا گیر، مشکلات بانکی و مالیاتی و تامین مواد اولیه است.

نیازی افزود: همچنین برخی شرایط محیط فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، اختلافات مدیریتی، رقابت‌پذیر نبودن محصول تولید شده، کیفیت پایین محصول برای عرضه به بازار از دیگر دلایل غیرفعال شدن واحدهای تولیدی است.

معاون وزیر صمت ادامه داد:  آمار دقیقی از تعداد واحد‌های تولیدی راکد در دسترس نیست، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود ۱۳ هزار واحد تولیدی راکد و غیرفعال شناسایی شده است.

الزام بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی به حذف  موانع احیای واحد‌های تولیدی

او با اشاره به الزام بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی به حذف تمام موانع احیای واحد‌های تولیدی گفت: در جلسه اخیر ستاد رفع موانع تولید، شناسایی موانع احیای واحد‌های تولیدی به ستاد‌های استانی تنفیذ شد.

معاون برنامه‌ریزی وزارت صمت بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته سال گذشته حدود ۱۴۰۰ واحد غیرفعال احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است امسال حدود ۲ هزار بنگاه به چرخه اقتصادی بازگردند.

قوانین و مقررات موجود در حوزه تولید تسهیل می شود

در ادامه برنامه تقی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های مختلفی متناسب با شعار سال که رفع موانع تولید است در مجلس در دستورکار قرار گرفت که مهم‌ترین آن "طرح تسهیل مجوز‌های کسب و کار" است.

تقی پور با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی مجلس یازدهم تشکیل «کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی» بود، افزود: این کمیسیون تلاش کرده قوانین و مقررات موجود را در حد امکان تسهیل و قوانین دست‌وپا گیر برای صنایع و کسب‌وکارها را بازنگری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار