رونمایی از مجموعه کتب آموزش زبان فارسی جامعه المصطفی (ص)

امروز در مراسمی از مجموعه کتاب‌های آموزش زبان فارسی جامعه المصطفی (ص) العالمیه در ۱۳ جلد و ۳ سطح رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام حسن رضایی، رئیس پژوهشگاه المصطفی (ص) به حضور ۳۰ نفر از متخصصان در آماده سازی این مجموعه آموزشی زبان فارسی که در ۱۳ جلد و ۳ سطح تدوین شده، اشاره کرد و گفت: این مجموعه نسل چهارم از کتاب‌های آموزش زبان فارسی جامعه المصطفی (ص) العالمیه است که با مشارکت و همکاری ۱۰ مرکز آموزشی تدوین شده است.

رئیس پژوهشگاه المصطفی (ص) مجموعه کتب جدید آموزش زبان فارسی جامعه المصطفی (ص) را شامل ۱۳ جلد در ۳ سطح مهارتی عنوان کرد و افزود: این مجموعه شامل یک جلد آموزش الفبا، ۴ جلد در زمینه آموزش مقدماتی، ۴ جلد در آموزش متوسطه و ۴ جلد نیز در آموزش پیشرفته زبان فارسی است.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه مجموعه جدید نتیجه به روزرسانی کتاب آموزشی ۸ جلدی است که در ۴۰ سال گذشته به فراگیران آموزش داده شده است، گفت: برای تدوین، ارزیابی، نگارش این مجموعه ۱۳ جلدی تلاش ۳ ساله صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی (ص) العالمیه نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه زبان فارسی امروز زبان گفتمان و فرهنگ ایران است، گفت: در جامعه المصطفی (ص) با آموزش زبان فارسی فرهنگ انقلاب اسلامی نیز به علاقه‌مندان تدریس می‌شود.

رئیس جامعه المصطفی (ص) العالمیه مستند سازی، ثبت و حفظ تجربه آموزش زبان فارسی در جامعه المصطفی (ص) العالمیه در ۴ دهه گذشته را ضروری دانست و افزود: این مجموعه ۱۳ جلدی با ارائه روش‌های جدید در آموزش زبان و متون فارسی به عنوان یک دستاورد برای فراگیران و محققان منتشر شده است.

رئیس جامعه المصطفی (ص) العالمیه با بیان اینکه امروز نسل جدیدی از اساتید را داریم که در ۱۰ مرکز زبان فارسی را آموزش می‌دهند، گفت: در همین زمینه مرکز آموزشی المهدی (عج) به عنوان پیشتاز در این زمینه فعال است و از نسل جدید کتب آموزشی و اساتید بهره می‌برد.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی، با بیان اینکه آشنا کردن فراگیران و دانش پژوهان این مرکز به زبان رسمی آموزشی کشورمان از اهداف مهم این مرکز است، گفت: به برکت این آموزش سرمایه بزرگی برای ایران اسلامی ایجاد شده و آمادگی داریم این تجربه را در اختیار سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی نیز قرار بدهیم.

رونمایی از مجموعه آموزش زبان فارسی جامعه المصطفی (ص) در قمدکتر غلامعلی حدادعادل، رییس بنیاد سعدی نیز در این همایش با تاکید بر اینکه فعالیت جامعه المصطفی (ص) العالمیه در آموزش زبان فارسی یک کار شگفت انگیز است، گفت: این مرکز علمی به صورت خود جوش توانسته گام‌های بلندی در بحث آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان بردارد.

حداد عادل با اشاره به اینکه در ۲۰۰ سال گذشته هیچ امکانی برای آموزش زبان فارسی به اندازه دوره‌های جامعه المصطفی (ص) موثر نبوده است، افزود: در کنار آموزش معارف اسلامی فراگیران و دانش پژوهان با زبان فارسی آشنا می‌شوند.

او ادامه داد: امروز آمادگی داریم در قالب همکاری به تمام فارغ التحصیلان این مرکز پس از اخذ آزمون، گواهی بنیاد سعدی اعطا کنیم، تا این افراد بتوانند به عنوان مربی آموزش زبان فارسی در کشور خود فعالیت کنند.

رئیس بنیاد سعدی استاندارد سازی آموزش زبان فارسی را ضروری دانست و افزود: در بنیاد سعدی استاندارد سازی آموزش همسو با موازین بین المللی را انجام دادیم و با طراحی آزمونی به نام آلفا زبان فارسی را به غیر فارسی زبانان به صورت مدون و علمی آموزش می‌دهیم.

حداد عادل با بیان اینکه پارسال با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، ۴۰۰ نفر در کشور مصر برای دوره تربیت معلمی زبان فارسی و آموزش زبان فارسی ثبت نام کردند، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی، این دوره‌ها را راحت‌تر و با هزینه کمتر به سرانجام رسید.

رئیس بنیاد سعدی با تاکید بر اینکه حفظ و گسترش زبان فارسی وظیفه شرعی و ملی است، افزود: نکته مهم این است که آموزش زبان علمی تخصصی است و برای آموزش رشته تخصصی، روش‌های آموزش نیز تخصصی است که هم در دنیا و هم در کشورمان مورد توجه است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار