مهم‌ترین حوادث ۲۰ آذرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه بیستم آذرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف پژو و کشف تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۱۹ کیلو و ۳۸۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ماموران انتظامی ایست و بازرسی "قلاتویه" داراب با انجام اقدامات اطلاعاتی و کنترل نامحسوس جاده‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ حامل ۳ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او بیان کرد: در بازرسی از کوله پشتی ۲ نفر از سرنشینان این خودرو ۱۹ کیلو و ۳۸۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی داراب عنوان داشت: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف لوازم یدکی قاچاق زیر بار ضایعات

فرمانده انتظامی خرم‌بید از کشف انواع لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک کامیون خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس خرم‌بید حین گشت‌زنی در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار ضایعات فلزی مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۹۰۰ عدد بلبرینگ، ۲ عدد سر سیلندر کامیون و ۳ عدد میل لنگ خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این رابطه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی خرم‌بید با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا و ارز آن را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از توقیف یک سواری پارس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: ماموران یگان امداد "آباده" در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، حین گشت زنی درسطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۴ دستگاه تلویزیون، ماشین لباس‌شویی، ظرف شویی و چرخ خیاطی و یک کارتن قابلمه گرانیتی خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد ریال برآورد و در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: قاچاق کالا تهدیدی جدی برای تولید جامعه می‌باشد و مبارزه با قاچاق کالا یک تکلیف همگانی است که نیروی انتظامی در برخورد با این پدیده به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: در اجرای طرح برخورد با واحد‌های صنفی متخلف، مأموران پلیس امنیت عمومی طرح بازدید از این واحد‌ها را طی هفته گذشته اجرا کردند.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها از ۳۰ واحد صنفی بازدید به عمل آمد، بیان کرد: به ۲۰ واحد صنفی فاقد مجوز اخطاریه پلمب و ۱۰ واحد نیز به دلیل تخلفات صنفی و انتظامی و نداشتن پروانه کسب و نارضایتی مردم پلمب شد.

سرهنگ صارمی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک توسط واحد‌های صنفی آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع تا اقدامات قانونی صورت پذیرد.

کشف ۱۸ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه

فرمانده انتظامی کازرون گفت: با تلاش ماموران این فرماندهی ۱۸ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه کشف و تحویل مالباختگان شد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در اجرای طرح برخورد با سارقان و کشف اموال مسروقه، ماموران انتظامی شهرستان کازرون طی یک ماه گذشته موفق شدند با گشت‌زنی‌های هدفمند و نامحسوس ۱۸ دستگاه انواع وسیله نقلیه مسروقه را کشف و در این زمینه ۳ نفر را نیز دستگیر کنند.

او با بیان اینکه از این تعداد وسیله نقلیه مکشوفه ۸ دستگاه خودرو و ۱۰ دستگاه موتورسیکلت می‌باشد، از شهروندان خواست از پارک کردن وسایط نقلیه در مکان‌های تاریک و کوچه‌های خلوت خودداری و حتی الامکان آن را در پارکینگ پارک و اصول امنیتی ماننده استفاده از قفل فرمان، دزدگیر و قفل پدال را جهت به حداقل رسیدن شرقت رعایت کنند.

ایست پلیس به سواری پژو و کشف بیش از ۶ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان از کشف ۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک سواری پژو ۲۰۶ خبر داد.

سرهنگ دوم آرش بخشایی بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی سروستان حین کنترل وسایط نقلیه عبوری در محور فسا-شیراز به یک خودرو ۲۰۶ مشکوک و آن را با اقدامات فنی و تخصصی متوقف کردند.

او بیان داشت: در بازرسی از این خودرو ۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف و راننده و همسرش نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ همواره یکی از اولویت‌های پلیس است که نیروی انتظامی این شهرستان با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند.

دستگیری متهم و رفع اراضی ملی در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف یک فقره زمین خواری به ارزش ۸۵ میلیارد ریال در بخش افزر خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا بیان کرد: در پی مراجعه نماینده اداره منابع طبیعی قیروکارزین مبنی بر تصرف حدود ۸۵ هزار متر از اراضی ملی در بخش "افزر" توسط فردی سودجو و متخلف، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و حدود ۸۵ هزار متر از اراضی ملی که توسط فردی متخلف به صورت غیرقانونی تصرف و اقدام به کشاورزی شده بود رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با بیان اینکه در این خصوص فرد متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، عنوان داشت: کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۸۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

نمره صفر عامل مزاحمت در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی ۲ نوجوان که با ارسال پیام‌های توهین آمیز برای دبیر خود در وات ساپ مزاحمت ایجاد کرده بودند خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: مردی میانسال با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و مدعی بود فرد یا افرادی ناشناس در فضای مجازی با انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز برای وی در گروه‌های مجازی قصد بدنام کردن وی را دارند که رسیدگى به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او گفت: کارشناسان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و موفق شدند در این خصوص ۲ نفر که دانش‌آموز نیز بودند را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه علت و انگیزه این کار را کسب نمره صفر در یکی از امتحانات اعلام کردند، گفت: این افراد برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ سلیمانی عنوان داشت: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

این مقام سایبری بیان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

کشف ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی در پاسارگاد

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از کشف ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی با دستگیری ۶ سارق حرفه‌ای خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان پاسارگاد، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با تحقیقات فنی و پلیسی موفق شدند در این خصوص ۶ سارق سابقه‌دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان اموالی از قبیل کنتور آب، پل فلزی، موتور برق و سم‌پاش، سیم خاردار، خاموت، آهن آلات و ... کشف شد.

سرهنگ توکلی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

دستگیری ۴ سارق در کوار

فرمانده انتظامی کوار گفت: سارقان کابل برق، قطعات خودرو و زمین‌های کشاورزی با ۲۴ فقره سرقت در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

او افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل برق، قطعات خودرو و اموال زمین‌های کشاورزی در حوزه استحفاظی شهرستان کوار، پیگیری و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار گفت: ماموران پلیس با تحقیقات میدانی و بررسی‌های صورت گرفته موفق شدند در این خصوص ۴ نفر از سارقان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی آنان را دستگیر کنند.

سرهنگ هاشمی با بیان اینکه سارقان در تحقیقات پلیس به ۲۴ فقره سرقت کابل برق، قطعات خودرو و اموال زمین‌های کشاورزی اعتراف کردند، عنوان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف بادام قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از توقیف یک سواری آزارا و کشف ۶۰۰ کیلوگرم بادام خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری آزارا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۶۰۰ کیلوگرم بادام خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این خصوص راننده به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف بیش از ۱۲ میلیون چک پول تقلبی

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری فردی با ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال چک پول تقلبی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: در پی اعلام گزارشی مبنی بر مراجعه فردی با تعدادی چک پول تقلبی به یکی از شعب بانکی در این شهرستان، بلافاصله مأموران کلانتری ۱۲ بعثت به محل اعزام شدند.

او افزود: با حضور به موقع پلیس این فرد دستگیر و ۲۵ برگ چک پول تقلبی ۵۰۰ هزار ریالی به ارزش ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از وی کشف شد.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه فرد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان به خصوص کسبه و بازاریان درخواست کرد ضمن استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های شناسایی چک پول، به محض مشاهده موارد مشکوک موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار