مهم‌ترین حوادث ۱۸ آذرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه هجدهم آذرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

جاساز مواد مخدر زیر بار خاک آهن لو رفت

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون حامل بار خاک آهن و کشف ۱۳۴ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز با همکاری کارکنان یگان تکاوری استان حین گشت‌زنی در محور سیرجان-شیراز به یک دستگاه کامیون حامل بار خاک آهن مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

او خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی با هوشیاری و تیزبینی موفق شدند در بازرسی از این کامیون ۷۰ کیلو حشیش و ۶۴ کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای زیر بار خاک آهن جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص در مجموع (۱۳۴ کیلو مواد مخدر) کشف شده است، خاطر نشان کرد: در این خصوص ۳ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف موتورسیکلت‌های قاچاق در شهرستان اوز

جانشین فرمانده انتظامی اوز از کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی هوشیار بیان کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی اوز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند ۳ نفر در حیاط منزلشان در یکی از محله‌های این شهرستان اقدام به نگهداری موتورسیکلت خارجی قاچاق کرده‌اند که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها موفق شدند ۳ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و فاقد مدارک را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی اوز با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌های مکشوفه را ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این راستا ۳ نفر برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

رفع تصرف اراضی ملی در استهبان

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان از رفع تصرف اراضی ملی به ارزش ۱۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور بیان کرد: در پی مراجعه نماینده اداره راه و شهرسازی استهبان مبنی بر تصرف حدود ۲۰ کیلومتر از اراضی توسط عده‌ای از اهالی محل، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی به همراه نمایندگان مقام قضائی و اداره راه و شهرسازی به محل مورد نظر اعزام و حدود ۲۰ کیلومتر از اراضی ملی که در محور استهبان به سمت رونیز توسط اهالی محل به صورت غیرقانونی تصرف و اقدام به فنس کشی و کاشت نهال انجیر کرده بودند رفع تصرف شد.

سرهنگ اکبرپور با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و احضار افراد متخلف در دستور کار پلیس است، عنوان داشت: کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۱۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار گفت: با تلاش مأموران این فرماندهی انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان کوه‌چنار هنگام گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی به یک خودرو پژو مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۵ هزار و ۶۰۰ عدد بادکنک و کاغذ رنگی خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد، گفت: راننده به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال برآورد کردند، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ماینر‌های قاچاق در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۶ دستگاه ماینر خارجی قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد افزود: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران کلانتری ۱۲ دبیران حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک سواری لیفان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ صالحی فرد با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینر‌های کشف شده را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و اقلام ممنوعه مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارقان باغات با ۲۴ فقره سرقت در بیضا

فرمانده انتظامی بیضا از دستگیری باند ۴ نفره سارقان باغات و مزارع با ۲۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود نجفی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از باغات و مزارع در سطح شهرستان بیضا، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات فنی و پلیسی موفق شدند در این خصوص ۴ نفر سارق سابقه‌دار که اعضای یک باند بودند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی بیضا با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۴ فقره سرقت از باغات و مزارع اعتراف کردند، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ نجفی با بیان اینکه بدون مشارکت و همراهی مردم حصول امنیت مطلوب مقدور نیست، از شهروندان خواست ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه، هرگونه تردد مشکوک خودرو و افراد را بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوار

فرمانده انتظامی کوار از توقیف یک دستگاه وانت پراید و کشف ۲۷۰ تخته پتو خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۲۷۰ تخته پتو خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا راننده به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

دستگیری سارقان به عنف در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف وجه نقد در کمتر از ۶ ساعت خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: بامداد امروز از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره سرقت به عنف وجه نقد به ماموران اعلام و بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: شاکی در بازجویی اولیه اظهار داشت که حدود ساعت ۲ بامداد امروز (هجدهم آذرماه) با یک دستگاه وانت نیسان در خیابان حر شهرستان جهرم در حال تردد بودم که ۴ سرنشین یک سواری پراید جلو من را گرفته و با تهدید و مشت و لگد مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال وجه نقد از داخل داشبورد سرقت و سریعا متواری شدند.

فرمانده انتظامی جهرم افزود: در این راستا ماموران انتظامی با اقدامات اطلاعاتی و به کارگیری شگرد‌های خاص پلیسی موفق شدند هر ۴ نفر سارق را در کمتر از ۶ ساعت شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال وجه نقد مسروقه کشف شد، تصریح کرد: سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار