ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه:

وضعیت کنونی در دونباس شبیه نسل‌کشی است

رئیس‌جمهور روسیه تنش‌های کنونی در منطقه دونباس در شرق اوکراین را به نسل‌کشی تشبیه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در مصاحبه با خبرنگار و رئیس پیشین خبرگزاری ریانوستی، درگیری‌های کنونی در شرق اوکراین را به «نسل‌کشی» تشبیه کرد.

پوتین در بخشی از سخنان خود گفت: «به وضوح می‌بینیم که در حال حاضر چه اتفاقاتی در دونباس می‌افتد. این بیشتر شبیه به یک نسل‌کشی است.»

او در ادامه افزود: «روس‌هراسی اولین گام به سوی نسل‌کشی بود، مفاهیم باید منعکس‌کننده واقعیت رویداد‌هایی باشد که اتفاق می‌افتند، بیایید درباره آن فکر کنیم.»

شب گذشته «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که در دیدار تصویری خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، به او درباره تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو در صورت حمله به اوکراین هشدار داده است.

پوتین نیز در مقابل در سخنانی با بیان آن‌که روسیه حق دفاع از خود را دارد و افزود: «سیاست خارجی روسیه بر صلح بنا نهاده شده است. اما روسیه حق دفاع از امنیت خود را دارد.»

پیش‌تر بایدن و پوتین نشستی مجازی با یکدیگر برگزار کردند و پس از آن کاخ سفید از اولتیماتوم رئیس‌جمهور آمریکا به همتای روس خود درباره تشدید تنش با اوکراین خبر داد.

ماه گذشته «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، مدعی شد روسیه نیرو‌های خود را در نزدیکی مرز اوکراین افزایش داده است و قصد حمله دارد؛ این اظهارات او باعث شد تا تنش میان دو کشور افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
این چیزا به ما ربطی نداره ولی اونا خیلی دلشون میخواد ما رو تو این جور قضیه ها درگیر کنن و ملتا رو با ما دشمن کنن
آخرین اخبار