وزارت خارجه روسیه:

غرب می‌خواهد مسئولیت حل مناقشه اوکراین را بر گردن روسیه بیندازد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: غرب تلاش می‌کند مسئولیت حل مناقشه اوکراین را بر گردن مسکو بیندازد، اما روسیه تنها به عنوان یک میانجی عمل می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: غرب تلاش می‌کند مسئولیت حل مناقشه اوکراین را به گردن مسکو بیندازد اما روسیه تنها به عنوان یک میانجی عمل می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: ماموریت نظارت ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا " OSCE" انتقال سلاح‌های سنگین از جمله توپخانه بزرگ و خودرو‌های زرهی  از سوی کی‌یف به شرق کشور را ثبت می‌کند.

زاخارووا افزود: اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط خود دادستانی کل اوکراین مبنی بر وجود ۵ میلیون واحد سلاح گرم غیرقابل شناسایی در این کشور واقعاً نگران کننده است.

پیش از این والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گزارش‌های ادعایی درباره آمادگی‌ روسیه برای حمله به اوکراین را رد کرد و آن‌ها را جعلی دانست.

ژنرال گراسیموف گفت: این واقعیت که غرب به اوکراین بالگرد، پهپاد و هواپیما می‌دهد، کی‌یف را به سمت اقدامات شدید و خطرناک سوق داده است. نیروهای مسلح اوکراین از آغاز به کارگیری سامانه‌های موشکی ضد زره و تانک «جاولین» که از سوی آمریکا تامین می‌شود و همچنین استفاده از هواپیماهای شناسایی و بدون سرنشین ساخت ترکیه در دونباس خبر داده اند. در نتیجه شرایط از قبل متشنج تر شده است.

همچنین قانونگذاران آمریکا با تصویب لایحه دفاعی سالانه آمریکا از تلاش دولت بایدن برای تجهیز ۳۰۰ میلیون دلاری اوکراین و نیز تلاش برای مقابله با چین و روسیه حمایت کردند.

کاخ سفید در روز‌های اخیر بار‌ها تکرار کرده است که در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین شدیدترین تحریم‌های اقتصادی خود را علیه این کشور اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار