خودروسازان روز گذشته افزایش قیمت ۱۸ درصدی روی محصولات خود اعمال کردند و وعده دادند که عرضه خودرو مستمر و هفتگی خواهد بود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته ایران خودرو و سایپا مجوز افزایش قیمت گرفتند، هر کدام از خودروسازی‌ها بین ۱۰ تا ۱۸ درصد قیمت محصولات خود را افزایش دادند به طوری که پژو پارس tu۷ از ۱۲۲ میلیون به ۱۴۴ میلیون تومان، سمند بنزینی از ۱۱۵ میلیون به ۱۳۶ میلیون، دنا پلاس از ۱۶۷ میلیون به ۱۹۸ میلیون تومان رسید.

همچنین در محصولات سایپا ساینا s از ۱۲۴ میلیون به ۱۴۶ میلیون، کوئیک s از ۱۳۵ میلیون به ۱۵۹ میلیون و شاهین از ۲۵۷ میلیون به ۳۰۳ میلیون تومان رسیده است.

فاطمی امین وزیر صمت نیز امروز در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به افزایش قیمت‌های جدید خودرو گفت: صنعت خودرو در وضعیت مطلوبی به لحاظ بدهی‌ها و زیان انباشته قرار ندارد. دستور ماه قبل رئیس جمهور برای لغو افزایش قیمت خودرو به این دلیل بود که ایشان تاکید داشتند که قیمت گذاری‌ها باید اصولی باشد.

او ادامه داد: قیمت گذاری خودرو طبق روال قبل انجام می شود. بررسی‌های دقیقی انجام شد و حتی مواردی را که افزایش قیمت خارج از ضوابط بود رد کردیم. عدم اصلاح قیمت‌ها طی ۹ ماه گذشته باعث کاهش نقدینگی در صنعت خودرو سازی شده بود.

وزیر صمت گفت: خودرو سازان تعهد داده‌اند که عرضه هفتگی خودرو داشته باشند که می تواند بازار را آرام کند. تصمیم ستاد تنظیم بازار برای نزدیک کردن قیمت تمام شده خودرو به قیمت واقعی تمام شده بود تا بر روی قیمت‌های بازار هم موثر باشد.

او ادامه داد: کسانی که از قبل ثبت نام کرده‌اند با قیمت روز خودرو را تحویل می‌گیرند؛ البته به خودروسازان اعلام کردیم که با مردم همراهی کرده و در صورت نیاز خودرو را با لیزینگ و تخفیف به مردم ارائه دهند تا افزایش قیمت مشتریان را اذیت نکند.

فاصله میان قیمت کارخانه و بازار کاهش می‌یابد

وزیر صمت گفت: از سال آینده قطعا قرعه کشی نخواهیم داشت و با برنامه ریزی صورت گرفته، فاصله میان قیمت کارخانه و بازار کاهش خواهد یافت.

فاطمی امین ادامه داد: تصمیم ستاد تنظیم بازار برای نزدیک کردن قیمت تمام شده خودرو به قیمت واقعی تمام شده بود تا بر روی قیمت‌های بازار هم موثر باشد.

او ادامه داد: یکی از راهکارها اصلاح قیمت گذاری بود که این روند در ستاد تنظیم بازار انجام شد؛ ستاد تنظیم بازار با برخی افزایش قیمت های پیشنهادی خودروسازان مخالفت کرد و در نهایت تصمیم بر این شد که قیمت گذاری بر اساس ضوابط قبلی شورای رقابت، یعنی افزایش شش ماهه بر مبنای تورم اعمال شود.

این در حالی است که بازار خودرو چند ماهی می‌شود بلاتکلیف است و قیمت ها مدام تغییر می کند. نمایشگاه داران خودرو می گویند افزایش قیمت خودرو درب کارخانه اثرات زیادی در بازار خودرو می گذارد به طوری که با هر بار افزایش قیمت در کارخانه، قیمت محصولات در بازار آزاد بیش از مقدار تعیین شده گران می شود. 

تصمیم به افزایش قیمت خودرو در حالی است که طرح های قرعه کشی خودرو کماکان ادامه دارد و عرضه آن همچنان کم است.

اشکان میرمحمدی، بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور  گفت: مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرد ببش از ۹۰ هزار خودروی کف پارکینگ خود را تا نیمه آبان به ۶۰ هزار دستگاه خودرو برساند و مدیرعامل سایپا نیز وعده داد ۵۳ هزار دستگاه این شرکت را تا پایان آذر به ۱۰ هزار دستگاه کاهش دهند، اما شواهد امر نشان می‌دهد که هیچ‌کدام از دو شرکت خودروساز نتوانستند مبادرت به کاهش خودورهای دپو شده خود کنند.

چرا طرح واردات خودرو رد شد؟

از طرفی طرح واردات خودرو که پس از رفت و آمدهای بسیار که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته بود از مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شد به گونه ای که سخنگوی شورای نگهبان در توییتی اعلام کرد: نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام از چندین سال قبل، به هیات عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تفویض شده است و شورای نگهبان بر اساس مقررات، مصوبه مورد ایراد از سوی این هیات را مغایر بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی دانسته و آن را جهت اصلاح به مجلس ارسال می‌کند.

گزارش - خودرو گران، بازار شوکه شد!/ افزایش قیمت خودرو، بازار را ناآرام کرد

قیمت گذاری، آفت بازار خودرو شد

امیرحسین کاکایی کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در سه سال و نیم گذشته مانند سال‌های گذشته اثبات شده قیمت گذاری دستوری به نفع هیچکس نیست یعنی نه به نفع خودروساز و نه به نفع مردم و مصرف کننده واقعی است.

او بیان کرد: این روشی که قطره چکانی قیمت هر چند وقت یکبار افرایش می‌یابد، هر چند وقت یکبار کمی از بار زیان را از روی دوش خودروساز بر می‌دارد، اما همچنان از این طریق شاهد صف‌های طولانی برای شرکت در قرعه کشی در خودروساز‌ها هستیم.

این نوع قیمت گذاری باعث شده هر کسی در قرعه کشی برنده شود سودی در حد ۵۰ تا ۱۰۰ درصد ببرد و برای بهره مندی از چنین رانتی تمام مردم شرکت می‌کنند.

 رحیم زارع‌ عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس درباره انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو گفت: هرچند خودروسازان ادعا می‌کنند که تولید خودرو با قیمت کنونی برای آن‌ها زیان ده است و این روند موجب افزایش زیان انباشته آن‌ها شده، اما باید به این موضوع نیز توجه کرد که در قیمت تمام‌شده تولید خودرو چه هزینه‌هایی اثرگذار است.

عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس ادامه داد: در شرایطی که بزرگ‌ترین خودروساز کشور دارای شرکت‌های ساختمانی، بیمه ای، خرید و فروش سهام و... است، مسلما هزینه‌های سربار این خودروساز افزایش چشم گیری پیدا می‌کند. 

وی اضافه کرد: خودروسازان بدون توجه به ضرورت افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده هر چند وقت یک بار با بهانه‌های مختلف به دنبال افزایش قیمت می‌روند این در حالی است که بازار نیز برای آن‌ها انحصاری بوده و به جای اینکه این شرکت‌ها درصدد جذب مشتری باشند پشت در‌های آن‌ها صف‌های مشتریان ایجاد شده است.

به گفته این نماینده مجلس؛ در حالی که خودروسازان باید از تقاضای مردم برای خرید خودرو استقبال و برای افزایش تیراژ تولید برنامه‌ریزی کنند، همواره و در تمامی جلسات از زیان‌ده بودن قیمت کنونی خودرو‌ها دم می‌زنند و تمرکز خود را بدون توجه به ضرورت کاهش قیمت تمام شده و حذف هزینه‌های سربار به گران کردن خودرو معطوف کرده‌اند.

به گفته کارشناسان، در حالی که خودروسازان باید از تقاضای مردم برای خرید خودرو، استقبال و برای افزایش تیراژ تولید برنامه‌ریزی کنند، همواره و در تمامی جلسات از زیان‌ده بودن قیمت کنونی خودرو‌ها دم می‌زنند و تمرکز خود را بدون توجه به ضرورت کاهش قیمت تمام‌شده و حذف هزینه‌های اضافی، به رشد قیمت خودرو معطوف کرده‌اند.

گزارش از فائزه شعبانی اصل

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۳۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
یک وزیر جسور و شجاع در برابر مافیای خودرو باید وزارت صنعت را هدایت کند، یکی همانند سعید محمد، کسی که جسارت ایستادگی در برابر قلدری رضاخان گونه ایران خودرو را داشته باشد، نه وزیر فعلی جناب فاطمی که ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۵ دی ۱۴۰۰
از بی عدالی و بی تدبیری ها ما به کی پناه ببریم دیگه خسته شدیم من یه دانشجو معلم هستم که بعد از چهار سال درس خوندن در دانشگاه الان سال بعد میخوام برم سر کار و هر سال تابستون ها کار می کنم و هنگام درس خواندن در یقیه فصول به کار نیمه وقتم مشغول هستم ولی هر سال که میخوان برا خودم ماشین بخرم فقط یه پراید ماشین از من بیشتر کار میکنه و من نمیتونم با این تورم ماشین بگیرم خوب گناه کردیم تو ایران به دنیا اومدیم و معلم شدیم حتما باید دلال و یا اختلاص گر بشیم تا بتونیم زندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۰۱ ۰۹ دی ۱۴۰۰
امروز بعد از گذشت تقریباً یک ماه ازین ادعاها نه تولید افزایش داشته و نه بازار نظیم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۳ دی ۱۴۰۰
سلام آقای نوروزی واقعا اینطوری محاسبه میشه از کجا شنیدین بی زحمت بنویسین منبع اش کجاست ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen Norouzi
۰۲:۰۵ ۰۲ دی ۱۴۰۰
افزایش قیمت به اینصورت محاسبه میشود
فرض کنیم قیمت روز پژو ۲۰۶ تیپ ۲، در موقع ثبت نام ۱۱۰ میلیون باشد و ۵۰٪ ابن مبلغ یعنی ۵۵ میلیون توسط خریدار واریز شود؛ طبق مصوبه شورای رقابت، موقع تحویل هم باید ۵۰٪ قیمت روز واریز شود، یعنی ۷۵ میلیون دیگر باید توسط خریدار واریز شود

پس باید ۷۵ واریز کنید نه ۹۵
Iran (Islamic Republic of)
کوییک
۱۰:۵۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
هر چی ماها از افزایش قیمت خودرو در همین ماه اذر میکشیم زیر سر همین وزیر بی لیاقت صمت هست که گماشته و فرمانبر دو شرکت لگن ساز بی وجدان هستن و یک ذره بفکر مردم نیستن .. بعد افزایش با وقاحت تمام اومد میگه بله ما بخاطر ضرر کرده خودرو سازا که مقصرم خودشونن و گند زدن جای دیگه باید افزایش قیمت زیادی میدادیم که مردم جبرانش کنن انشالااا که یه روز خوش نبینی و نفرین مردم بزودی شامل خودتو و خانوادت بشه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۰:۴۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
خدا لعنت شون کنه ما پارسال با هزار امید ماشین دار شدن اومدیم کوئیک ثبت نام کردیم تمام دارایی مون طلاهای سرعقد من و ۱۰ گوسفند بود که همه رو فروختیم برای پیش پرداخت. تکمیل وجه آذر ۱۴۰۰ بود که روی محصول باغ انارمون حساب کرده بودیم که اونم سرما کرد دریغ از یک هزار تومنی درآمد. با کلی بدبختی و دوندگی تونستیم وام جور کنیم . حالا یک شبه گفتن که ۳۵ تومن اضافه تر بدین به خاطر مالیات و تورم. بی انصاف ها چرا به ۶۵ میلیون پارسال من باید تورم و مالیات تعلق بگیره؟ بدترین ضربه ایی که تونستین به من و شوهرم و پسرم که قراره ماه آینده به دنیا بیاد زدین خدا ازتون نگذره. کاش همون پارسال یه ماشین دست دوم میخریدم.
Iran (Islamic Republic of)
M.V
۱۲:۲۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
تولید خودرو تیکور
در کشورهندوستان
برای اگاهی از قیمت خودرو در کشور هند می توانید لینک زیر را لمس نمابید. با ترجمه فارسی

https://www-carandbike-com.translate.goog/tata-cars/tigor/xe-petrol?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=fa&_x_tr_hl=en-US
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۹:۳۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
سلام
خواهر بنده کوئیک S ثبت نام کرده بود تحویل آذرماه 1400. جالبه بعد از افزایش بلافاصله براش دعوت نامه اومده واسه تکمیل وجه. 30 میلیون افزایش نسبت به قبل.
اینکه کسی از مسئولین پاسخگو نیست نسبت به این موضوع شکی درش نیست. ولی این ظلم یه روزی به پایان میرسه و روسیاهی اش میمونه برای کسانی که سال های سال دستشون تو جیب مردم بوده
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۳۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
اینایی که اومدن اینا ناله زاری میکنن اینا همونایی هستن که اول از همه ثبت نام کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
گرانی خودرو هر چند وقت باعث گرانی همه کالاها و.... می شه ،که این اصلا خوب نیست فقط خدا تنها راحل
Germany
ناشناس
۰۱:۳۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
دروغ چرا
بزرگ‌ترین مافیای دولتی در تمام ادوارد تاریخ همین سایپا و ایران خودرو هس
جلوی واردات ماشین خارجیو گرفتن هیچکس چه مجلس چه رئیس‌جمهور نتونست کاری بکنه
رئیس جمهور جلوی افزایش قیمتو گرفت دو هفته بعد بیشتر گرونش کردن که قدرتشونو نشون بدن
قیمتو هم که ببرن بالا سایتای خبری مختلف میان میگه برای ثبات بازار خوبه
بهشون اعتراضیم بکنی میشی جاسوس آمریکا و انگلیس و قصدت آسیب به ایران در مذاکراته
بعدم بیاید وسط جلسه مجلس رو میز نماز بخونید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۰۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
خدا ازت نمیگذره وزیر صمت خودت وخانواده ات بدجوری تاوان این همه زجر مردم بدبخت وبیچاره را خواهی داد این ظلمه خیانته درحق انقلاب ودولت مردمی
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۲۳:۵۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
حالا بعضی از مردم هستن که تو طرح ملی مسکن شرکت کردن
ماهی ۴۰۰ میریزن بانک تا ۵ سال دیگه وام یک میلیاردی دولت بده بهشون با ۲۰ تا ضامن
اون موقع پراید یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون خرید و فروش میشه اونم مدل ۹۸

پس دوست عزیز به مغزت فشار بیار بفهم که این دام دولته تا جیبتو خالی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
درود و ادب
تنها راه حل مسئله کنترل افسارگسیخته ی قیمت خودرو و پیشگیری از روند چپاولگری خودروسازان؛ واردات بدون قید و شرط خودروی دست دوم بدون محدودیت مدل و حداقل به ازای هر خانواده ی ایرانی، یکدستگاه می باشد.
با سپاس از باشگاه خبرنگاران جوان؛ از آنجایی که این موضوع دیرگاهی است به گفتمان اصلی و مطالبه ی مردمی آن هم اقشار فرودست جامعه تبدیل شده، در راستای رسالت مقدس و حرفه ای خبرنگاری که زبان گویای مردمی است درخواست طرح موضوع جهت ایجاد یک پویش ملی و مطالبه گری از دولت مردمی آقای رییسی را داریم.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۵۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
سلام به همگی خبر فوری ی ی ی ی بسیار خوشایند ما مردم قشر ضعیف هرگز قرار نیست به ماشین برسیم هوراااا ایول به دولت من درست رای دادم یه روز خوب میاد ان شا الله
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۵۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
سلام به همگی خبر فوری ی ی ی ی بسیار خوشایند ما مردم قشر ضعیف هرگز قرار نیست به ماشین برسیم هوراااا ایول به دولت من درست رای دادم یه روز خوب میاد ان شا الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
افزایش قیمت خودرو فقط جیب آقازاده ها رو پر از پول میکنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
من شهریور ۹۹ پیشفروش تیبا پول واریز کردم اون موقع من ۷۰ درصد قیمت کارخونه رو واریز کردم تا الان نمیدونم چنبار رفته بالا واقعا در توانم نیست بعد ۱۵ ماه یه همچین رقم سنگینی رو برای تیبا واریز کنم
چرا کسی ب فکر من مصرف کننده نیست
آخه سود مشارکت ۶ درصد چیه ؟؟؟بخاطر ۶ درصد چرا مارو مشمول افزایش قیمت کردن ؟؟
چرا کسی بفکر ملت بدبخت ایران نیست
بابافکر کنین ما هم مردم فلسطین هستیم ی نگاهی ب ما هم بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
سلام ، yjc عزیز این تیتر خیلی بیشتر به این مطلب میاد
افزایش قیمت خودرو بودجه را سامان می دهد؟
Iran (Islamic Republic of)
علی آبادی
۰۰:۱۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
وزارت صمت و شرکت ایران خودرو طبق قانون مصوب شورای رقابت مبنی بر عدم افزایش قیمت حواله های فاقد سود مشارکت 1399 رو ملزم به رعایت هستید و قانونا باید دعوت نامه های حواله داران فاقد سود مشارکت 1399 را با قیمت 1399 صادر کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۵۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
لعنت الله علی القوم الظالمین
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۲۱:۱۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
خدا نکنه
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرضا غیایی شاملو
۰۲:۰۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
بدترین و از رده خارج شده ترین خودروها و برندهای مونتاژی را باید با قیمت خودروهای لوکس روز دنیا بخریم و صدایمان هم نباید در بیاید و الا یا خائنیم یا اغتشاش گر یا عناصر دشمنهای خارجی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
خب..........................
Iran (Islamic Republic of)
امیرعباس
۲۰:۳۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
تنها راه سامان یافتن صنعت خودرو دست برداشتن از گلو مردم و اجازه ورود خودرو و رقابتی شدن محصولاته انحصار نخرید نخرید نخرید نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
مگه حقوق کارگر و کارمند در سال دوبار افزایش می یابد ؟؟؟؟؟

اگر خودور ساز بی عرضه بوده چرا باید ملت تاوان آن را پس دهد ؟؟؟؟؟؟!!!!
و اگر دولت به عرضه بوده و شرایط اقتصادی خراب شده ملت چرا باید تاون پس بده ؟؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
فقط تعجب می کنم کی منفی داده ؟؟؟!!! دو نفر اینجا هستن که به همه نظرات منفی دادن !!!
Iran (Islamic Republic of)
محرم
۱۹:۱۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
کلا ایران خودرو و سایپا عادت به ناله و زاری دارند و مدام کاسه گدایی جاوی ملت میگذارند
بجای کاهش فساد داخلی شون هزینه های مازاد از مردم طلب میکنند و مدام از زیان انباشته حرف میزنند. اگر واقعا نمیصرفه چرا تولید میکنید چرا برای جیب مردم کیسه دوختند کسی در مملکت جلودار این زیاده خواهان نیست
من کارگر مگه چقدر میتونم پسنداز کنم که تو چند ماه 20 ملیون پسنداز کنم افزایش قیمت رو بدم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۵۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
مشکل بازار با افزایش قیمت حل نمیشود با افزایش تولید حل میشود. ایران خودرو و سایپا به عنوان یک شرکت دولتی نماد احتکار و بی انصافی شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
چند بار افزایش قیمت دادن هنوز دارن میگن از سال بعد قرعه کشی لغو خواهد شد .البته خدا کنه همون هم اجرا بشه نه فقط وعده و وعید دروغی. خدا لعنت کنه باعث و بانی این مصیبت ها را.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
از صدا و سیما خواهش میکنیم پیگیری کنند نصف پول ماشین را سایپا گرفته بعد از یک سال و بدون سود حالا ساعت ۱۱:۳۰ خودرو گران شده ساعت ۱۵:۰۰ همان روز دعوتنامه فرستادن آخه خودشون گفتن که افزایش بهار۱۴۰۰ شامل ما نمیشود این حق الناس نیست کی میخواد جواب بده حلال نمیکنم آقای وزیر جواب بده آقای نماینده مجلس جواب بده من پول ندارم بدم مگه ما زن و بچه نداریم فقط میدانم که خدا می‌بیند!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
نباید اجازه دهیم اینبار خودروسازان موفق به افزایش قیمت شوند فضای مجازی را پراز فریاداعتراض کنید سبزیم که از نسل بهاران هستیم پاکیم که از تباریاران هستیم دور است زما تن به مذلت دادن ما وارث خون سربداران هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
خدا ایشالا لعنت کنه عاملان گرانی خودرو
United Arab Emirates
پژمان
۱۵:۵۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
فقط به فکر جیب خودرو سازها هستن ؟ پ ما ا کجا بیاریم ؟ دزدی کنیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
بازارو سامان میدن. سامانتون تمام نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
الان وقت ظهور یه خودروساز جدید و رونمایی از وولکس واگن ایرانیه. شرایط عالیه.
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
اگه روحانی بود بعضیا بازار داغی داشتند
Iran (Islamic Republic of)
مهران پیراسته نیک
۰۳:۱۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
همين گرونی های خودرو و موادغذایی و چیزهای ديگه ماله برنامه های دولت بی تدبیر و بی امید هست
Iran (Islamic Republic of)
خخ
۱۵:۱۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
یعنی چه یکساله تو نوبتم نصف پول رو پرداخت کردم ، یک ساله دارن سودشو میخورن الان یک هفته دیگه که موعد تحویله افزایش قیمت دادن، از کجا بیارم بدم مگه نگفتن شامل ثبت نامی ها نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
در متن قراردادها ، هیچ تضمینی بابت ثابت بودن قیمت نهایی داده نشده
Iran (Islamic Republic of)
احسان تقی پور
۱۵:۰۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
اون سلامی کجاست راه به راه دنبال رئیسی میگرده بگو بیاد جوابگو باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
ملت بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
سلام.از دولت جناب آقای رئیس جمهور گرامی و بیت مقام معظم رهبری می‌خواهیم واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم آزاد کنند تا انحصار داخلی شکسته و گرانی دههابرابری خودرو کاهش شدید یابد،اگر برای جان و مال مردم ارزش قائل هستند واردات خودرو را آزاد کنند،از نمایندگان مجلس می‌خواهیم نماینده مردم باشند نه نماینده جیب خود و قانون جدید واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم را آزاد کنند،تا به احتکار و گران‌فروشی خودروسازان داخلی پایان داده شود،یقین داشته باشید قیمت‌ها کاهش شدید خواهد یافت.نصیروندگرمی.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
رئیس جمهور اگه برش داشت به دستورش توجه میکردند
Iran (Islamic Republic of)
KH
۰۷:۱۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
دوست عزیز خوش خیالم دوتا خودرو ساز دولتی هستند ومنافع این خودرو سازها طبق سهمیه نهادی به حساب نهاد ریاست جمهوری و..... واریز میشود وهمچنین نمایندگان محترم با دریافت خودوری دنا به نظرت یاد مردمی که به آنها رای داده اند می افتند خودرو هرچه گرانتر سهمیه نهادهای محترم بیشتر حالا به نظرت واردات خودرو را آزاد می کنند بعید است چون منافعشان به خطر می افتد
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسی
۱۴:۵۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
حتی توان افزایش خودرو با ربات را هم ندارید.
افزایش تولید=کاهش قیمت
البته در قانون جهان نه قانون ایرانخودرو سایپا و ایران!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️سند پیشرفت و توسعه افق 1404 ملاک است و بهتر. یعنی از کلاس پنجم سؤال می‌شود چه کسانی بهتر هستند جایزه بگیرند؟کلاس پنجمی می‌گوید تابلو است که شاگرد اول ها. ولی خب آیا میدانستید که هر 25 نفر دانش آموزان یک کلاس میتوانند شاگرد اول شوند؟
حالا این افزایش قیمت ماشین اگر با افزایش حقوق کارمندان و اعطای وام که باعث افزایش حقوق کارگران نیز است همراه نباشد نمره صفر بدهید. ملاک برای محبوبیت نمره است. فقط ماشین نیست. قیمت خانه غلط گران است. متأسفانه این خبر می‌گوید مسؤلان به جای دستگیری دستبند می‌زنند. یعنی این خبر مفهوم بدتری دارد؟
نمره صفر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
لااقل حقوق کارکنان رو به همین اندازه و باهربار افزایش قیمت خودرو افزایش بدید که قدرت خرید خودرو داشته باشند؛ اما بیچاره به کارگران و بیکاران جامعه که دیگر هیچی قدرت خرید ندارند
Iran (Islamic Republic of)
احمدخوریان
۱۴:۴۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
هر سال برای یکی از اعضای خانواده ماشین ثبت نام میکنم . خدارو شکر
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۴:۳۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
خودروسازان ما همانند آمریکا هستن که سازمان ملل رو خریده !!!!
تو خود حدیث مفصل بخوان از این......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
مدیریت بلد نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
شنبه یارانه نقدی میدن یکم پول بزار روش برو یک ماشین ازبازاربخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
فکر خوبیه
Germany
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
تا زمانی که درب ایرانخودرو و سایپا را گل نگیرند ، اوضاع درست نمی‌شود. روزی می‌رسد که همین مدیران خودروسازی بروند تیله بازی کنند به جای خودرو بازی ... قوطی حلبی های بنجل ایران خودرو و ارابه های مرگ سایپا چندین دهه است که از رده خارج شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
فقط افزایش حقوق باعث تورم میشه اما افزایش قیمت خودرو نه؟؟!!!!! اینقدر که افزایش قیمت خودرو وبنزین در تورم تاثیر داره حقوق ناچیز کارگر وکارمند نداره
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۲۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
چه مطلبی - افزایش قیمت خودرو برای نزدیک شدن قیمت به بازار آزاد .
خوب قیمت بازار آزاد رو هم همین دلال های خودرو ساز تو دست دارن وگرنه مردم عادی که اصلا پول خرید یه دونه ماشین هم یا ندارن یا به زور دارن.
نتیجه :
1. دلال قیمت بازار آزاد رو افزایش میده.
2. خودروساز برای کم کردن فاصله قیمتی ، قیمت خودش رو افزایش میده
3. بر میگردیم به مرحله یک.
و این یه حلقه تکراری هست که چند ساله داره تکرار میشه و فقط باعث شده قیمت خودرو بره بالا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
شما نرم افزار خوندیا
Germany
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
سگ مرده سوار دنا پلاس نمیشه . اونوقت ۵۲۰ میلیون قیمت گذاری کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
بله، سگ مرده هیچ ماشین دیگه ای هم سوار نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
احسان تقی پور
۱۴:۱۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
دوستان اینا همش فیلم بازی میکنن چند هفته پیش ابراهیم رئیسی گفت قیمت هارو به حال سابق برگردونید فقط میخوان ابراهیم به چشم بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
لعنت بر خائنین و آدمهای احمق
Iran (Islamic Republic of)
احسان تقی پور
۱۵:۰۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
متاسفممممممم
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۱۴:۱۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
خودرو گران کردید دیگه چرا سر مردمو شیره می مالی مردم عقل دارند میدونن چی به چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
وزیر صمت باید برکنار بشه این حرفهای وزیر رو که یه بیسواد هم میتونه بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
مرده شور این مدرکهای قلابیرو ببره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
دولت مردمی یعنی حرف مردم رو بشنوید و درد مردم رو درمان کنید نه اینکه به فکر دو دلال بزرگ خودرو ساز باشید که با خودروهای بی کیفیت از کرونا بدتر شدن برا مردم و دولت مردمی به جای اینکه از مردم حمایت کنه و طبق گفته رییس جمهور که دولت مردمی هستش دولت دلالها و خودرو سازها شده حداقل اسم دولتتون رو عوض کنید اسم مردمی بودن رو ازش بردارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه هرچی گرون فروشه
Iran (Islamic Republic of)
Arman
۱۴:۰۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
آزرا گرانجور پلاک اروند 570 ملیون. دنا پلاس اتومات 520
خدا بخیر کنه برای لوازم خانگی که پیشه همین دو خودرو ساز رو در پیش گرفتن. کیفیت صفر قیمت نجومی
Poland
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
کجا افزایش قبمت سامان میده اخه
United States of America
حامد
۱۴:۰۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
۱۴ خودروساز کشور را بخاطر عده ای رانت خوار ایرانخودرو و سایپا تعطیل کردید
۱۴۰۰۰ مهندس ، کارمندو کارگر این ۱۴ خودرو ساز بیکار شدن خدالعنت کنه عامل بیکاری این جوانان
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۰۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
برای من با قیمت جدید دعوتنامه فرستادن مگه قرار نبود برای آنهایی که سود به پولشان تعلق نمی‌گیرد حداقل افزایش بهار ۱۴۰۰ اعمال نشود این چه کاریه آخه دردمان را به کجا و چه کسی باید بگیم طرف تو تهران پیش فروش را ۹ماهه تحویل گرفته باقیمت زمستان ۱۳۹۹ من باید ۱۱ ماهه با قیمت جدید تحویل بگیرم ای خدا !!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
حالا اگه روحانی بود هزارتا فحش نصیبش شده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
همین الانم ده هزار تا فحش براش کمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
این قابل توجیع نیست که میخواهد فاصله بین بازار وکارخانه را با هم نزدیک کنيد انحصارگری وهماهنگی مسئولان این دو شرکت ارابه ساز ودست اندرکاران دولتي هر بلایی خواستید سر ملت بدبخت آوردن و می آورند اگر وجدان و شرافت ایمان عدالت داشتید اولویت اول را به کسانی می دادید که خانوادگی فاقد پلاک فعال بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
خدا به خیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
توجه نکردن به خواسته های مردم
بی عدالتی و دروغ های پر واضح
فشار آوردن بیش از اندازه به مردم
پیامدی جبران ناپذیر برای نظام خواهد داشت
مردم این سرزمین سختی جنگ را تحمل کردند
پس اگر با آنها رو راست باشید قطعا به کمک نظام خواهند آمد
اما وقتی با دروغ های پر واضح و روش های نا عادلانه میخواهید نظام را پیش ببرید به شعور مردم برمیخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
این دو خودرو سرهم کن دولتی خدمت به ایران نمیکنند دارند خیانت میکنند به مال و جان و شعور ملت بزرگ ایران اخه خودرویی که نه کیفیتش بالا رفته نه اصلا ظاهر وباطنش در مقابل خودروهای روز دنیا با قیمت کمتر و کیفیت بالاتر حکم اسباب بازی را داره گرون کردن و قالب کردنش به ملت اخر اسمشو وجدانا چی میذاشت گذاشت اونم با این ترفند فروش دون پاشیدن و نگاه کردن به مردم تشنه دو ریال سود حاصل از دلالی
Iran (Islamic Republic of)
نا شناخت
۱۳:۵۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
خودرو که وسیله ضروریه زندگی مردم است را گرو گرفته و هر بار به اسم زیان خودروساز که ان شا الله نسل ایران خودرو و سایپا از روی زمین برداشته بشه، قیمتها رو افزایش میدین.
مگر مردم چقدر درآمد دارند؟مگر این حقوق بخور نمیری که اگه مردم غیرتمند ایران نبودن برای یک هفته هم کافی نبود، به کجا میرسد که شما هربار قیمت خودروی فرغونتون رو بالا میبرید؟مگر چرا مملکت را قحطی گرفته؟
خدایا، منه جوان ازت میخوام ریشه ی ظلم را بخشکانی
خدایا به یگانگی ات قسم دیگر تحمل نداریم، حقیقتا صبرمان به سر آمده.
خدایا مددی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
فقط خدا لعتتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
متاسفم برای کسانی که باگرانی خودروباعث تورم بیشترشده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
به جان خودم این جملت جمله سال بشه عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
یکی نیست به این نماینده ها بگه که با چه وجدانی روی صندلی های مجلس نشسته ایدو به مردمی خیانت می کنید که با رای آنها به مجلس راه پیدا کردید. شما نماینده مردم نیستید بلکه نماینده سایپا و ایران خودرو هستید . وقت آن نرسیده که به وجدان خود رجوع کنید. تا کی می خواهید از این دو لگن ساز حمایت کنید 43 سال وقت داشتن به وضع خود سر و سامان بدن . تا کی مردم باید تاوان بی عرضگی اینها بدن . چرا مردم و از داشتن حق انتخاب در خرید خودرو محروم می کنید شرم بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
یکی از شروط تایید صلاحیت درایران نداشتن وجدانه
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۴:۴۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
آفرین حرف درست و حسابی دولگن ساز همه جوره حمایت می‌شوند به خاطر چندر غاز پول باج نباید اینقدر حمایت شوند خودروسازانی که دویست سال کشور را به عقب راندند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
مدیریت افتضاح
Iran (Islamic Republic of)
FERIDEVIL
۱۳:۳۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
۶ ماه دیگه میان همین حرفارو میزنن باز انگار مردم الزایمر دارن تاحالا ۴ ۵ بار همین حرفارو تکرار کردید و قیمت کارخانرو به بازار کم کردید و بعدش دوباره بازار افزایشی شد.الان بازار ۲۰ دصد گرون میشه کارخونه هم بعد یک ماه دوباره عرضه خودرو رو شول میکنه که برج ۱ زیان ده زیان ده کنه برا مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
دقیقا همینطوره . با هر بار افزایش قیمت کارخانه قیمت بازار آزاد هم افزایش پیدا می کنه ومحاله که این دو قیمت به هم برسند. اول که خریدن خونه جز آرزوهای محال شد والان هم با این روند احتمالا خرید خودروهم به آرزوی دست نیافتنی برای قشر متوسط وپایین تبدیل می شود. خدا خودش رحم کنه.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۳۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
سلام کاش سپاه جای اینکه عین الاسد رو موشک باران کنه این دو شرکت رو موشک باران میکرد بیشتر ارامش میگرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
سود این دوتا که میگن زیان ده هستن کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
ای کاش این دو خودرو ساز ویران می شدآمل تمام بد بختی مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
وقتی گرون میکنید، فروشتون کم میشه و در نتیجه نقدینگی کم میشه مهندس، زیاد نمیشه.
خودروساز عاقل تولیدشو ثابت نگه میداره و قیمتشو کم میکنه تا سود کنه.
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۴:۲۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
بله دوست عزیز اگه جای دیگه بود میگفتیم صحیح! ولی اینجا عکس همه جاست . الان مگه گرون نکردن خب قیمت تو بازار را هم ببین رفت بالا ! و دو سه برابرم بشه و بازم بگن ثبت نام هست والا اولیش که توصفه من و شمائیم ! اگه جای دیگه بود یه کم گرون میکردن یا خودرو یه کم کیفیتش افت میکرد اقساط هزار سالم بدن کسی نمیره طرفش و مجبوره اگه بخواد فروش داشته باشه هرسال خودرو به روزتر و با آپشنهای جدیدتر و قیمت مناسبتر و... بسازه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
تولید انبوه و صادرات راهکار خوبیه یا تولید انبوه و پایین آوردن قیمت یا تولید رباتیک و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
فقط و فقط مطالبه گری ملت و آزاد سازی واردات با تعرفه صفر می توان شر مافیا بنجل ساز را از سر ملت کم کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
نمیدونم چرا موقع مذاکرات میشه، سیل عظیم این خبرهاییکه روح و روان مردم رو ازار میده، تو جامعه و توسط یه عده حتی مسئول ایجاد میشه و غربیها و نوچه هاشونم روش موج سواری میکنن. واقعا نگران کنندس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
کدام مذاکره همش فیک و توخالیه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۳:۲۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
بیش از 40 سال هست که بازار خودرو ما آشفته و خبر ساز و عقب مانده از جهان هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
فقط دروغهای دولتها نشان داده می شوند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
شرم بر مسئولین. شرم بر ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
خدا ازتون نگذره چند بار تو سال افزایش قیمت میدید ما کارمندان 1 بار تو سال افزایش حقوق داریم شما 100 بار تو سال افزایش میدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
بازار را سامان نمی دهد ،جیب مردم را خالی می کنند،فقط یاد گرفته اند تا جایی کمبود دارند دست تو جیب مردم کنند ،سیر هم نمی شوند،اصلا فکر نمی کنند مردم با کدام درآمد توان خرید دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
بازار را سامان نمی دهد ،جیب مردم را خالی می کنند،فقط یاد گرفته اند تا جایی کمبود دارند دست تو جیب مردم کنند ،سیر هم نمی شوند،اصلا فکر نمی کنند مردم با کدام درآمد توان خرید دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
بازار را سامان نمی دهد ،جیب مردم را خالی می کنند،فقط یاد گرفته اند تا جایی کمبود دارند دست تو جیب مردم کنند ،سیر هم نمی شوند،اصلا فکر نمی کنند مردم با کدام درآمد توان خرید دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
بازار را سامان نمی دهد ،جیب مردم را خالی می کنند،فقط یاد گرفته اند تا جایی کمبود دارند دست تو جیب مردم کنند ،سیر هم نمی شوند،اصلا فکر نمی کنند مردم با کدام درآمد توان خرید دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
ما حواله داران خودرو خواهان استیضاح وزیر صمت هستیم با سلام خدمت ریاست محترم مجلس،یه خواهی داشتم ازتون و اون هم اینکه سیاستی که در دوران ریاست جمهوری قبلی بود و کسری بودجه رو از جیب مردم برداشتن هم در این دولت هم همین صورت هست علتش هم اینکه که در آن دوران مردم را هل دادن سمت بورس و بدون شناخت جیب مردم را خالی کردن والان هم وزیر نالایق صمت با بی تدبیری تمام تن به افزایش قیمت خودرو برای پیش فروش های سال 99 داد و میخواهد پول را از جیب مردم بردارد و به بورس تزریق کنند ما تا آخر ایستاده ایم و تن به این خفت نمیدهیم یکسال پول ما که یک ریال سود هم نداشته، مگه به گفته خودتان قرار نبود کسانی که در سال 99 ثبت نام خودرو انجام دادن با قیمت قبل خودرو را تکمیل وجه کنن از ریاست محترم مجلس تقاضا داریم رسیدگی کنند تا حقمان را از بی تدبیری و سیاستهای یک بام و دو هوای این شرکت های خودرو سازی بگیریم یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
ازچه کسی تقاضا داری. ازشیطان تقاضاکنی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
ما که پول نداریم خودرو بخریم ‌خدا کنه چیزای دیگه با قیمت ماشین بالا نره نجومی بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
چقدر پوسته کلفت شده پول نادرست گرفتن از مردم ناراضی چه ها که نمیکنه من بودم کارخانه داشتم چهارتا ازین بدو بیراه میشنیدم و اینهمه نارضایتی میرفتم مریخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
مشکل مردم اینکه میرند میخرند مافیایی بزرگی هست که حتی ریس جمهورم نمیتونه کاری بکنه با این روش تا صد سال اینده هم پراید و یک مشت ماشین بی کیفیت تولید میشه علی برکت اله همون روش حسن روحانی در این دولت هم ادامه پیدا کرده و خواهد کرد روشی قدیمی فقط شعار بدیم و عمل نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
مدل مدیریت ایرانی با هم باشیم و با هم بخوریم و صداشم در نیاریم و چندتا کلمه مذهبی بگیم تا فردا ببینیم چی میشه ، محدودیتها و جذب آدمهایی نالایق و غیر متخصص و ازونور فراری دادن آدمهای متخصص باکلاس آینده نگر و متعد فقط بخاطر اعتقاد شخصی یکی از نتیجه هاش این دوتا سرهم کننده است
Iran (Islamic Republic of)
را حل
۱۲:۴۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
چرا مالیات از دلال های خودرو گرفته نمی شود هرکس خواست ماشین در بازار آزاد بفروشد مالیات بدهد قیمت ماشین کاهشی می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
این صنعت نیست بنگاه کاسبی است با مونتاژ چندتا قطعه فک کنم فقط ایران و کوبا ازین ماشبنها دارند ، خیلی عقب افتاده و هیچ کاریشم نمیشه کرد ، تصمیمات نادرست و منفعت شخصی و گروهی اینقدر ضربه زده که زده بیرون و راه برگشتیم نیست ، دست و پا زدنم نه نگرانی برا شغل کارگر برا اون منفعته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
ما یک قوم و خویش داریم که توی ایران خودرو کار میکنه با مدرک لیسانس و حدود ۱۵ سال سابقه ی کاری . فیش حقوقیش را دیدم حدود ۲۲ میلیون بود. پدر بنده هم معلم هست با مدرک فوق لیسانس و ۳۰ سال سابقه ی کاری ولی دریافتی آن ۸ میلیون تومان هست. ببینید اختلاف حقوق و تبعيض در جامعه را. خب بخاطر همین هست که هر روز خودرو داره گران میشه و باید یه جوری پول پرسنل خودرو سازان تامین بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
پس ما چی دکتری داریم عمران با ماهی 0تومان جیره خور بابای بازنشسته. البته خیلی ها مثل ماهستن گناهمون نداشتن سهمیه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
بچه شدی باشگاه خبرنگاران‌، سیکل معیوب ادامه داره دفعه قبل زیاد کردن تنظیم شد ؟ بزرگترین مانع خود مونتاژ کاران هستند که عمدا بازار بالا نگه میدارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
اولین موج تورم و گرانی توسط خودرو سازها در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد بود تا الان هم ادامه دارد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
لعنت خداوند بر مسئولین بی کفایت برید کنار یه آدم درست حسابی بیاد سر کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
حدود ۲ سال پیش در زمان ریاست جمهوری روحانی ، وزیر صمت وقت آن زمان ، قیمت خودرو را افزایش داد و گفت اگه قیمت خودرو را افزایش بدهیم ، نیروها و پرسنل خودرو سازان تشویق می شوند و تولیدات را افزایش می دهند و با افزایش تولید خورد ، قیمت آن کاهش پیدا می کند. خلاصه قیمت خودرو را افزایش دادند ولی تعداد تولیدات افزایش پیدا نکرد و اگرهم تولید بیشتر شد، قیمت نه تنها پایین نیامد، بلکه روز به روز بالا و بالاتر رفت. اکنون هم وزیر همان حرفهای وزیر روحانی را تکرار کرده!!!!!!!!!!!!!!!
اگه دیدید قیمت خودرو گاهش پید کرد؟؟؟؟؟ این خط و این نشان.‌
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
آقای رئیسی پس چی شد دستور لغو افزایش قیمت خودرو؟به خدا دارن ظلم میکنن به حق مردم خودرو سازا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
برو سابقشو ببین
Iran (Islamic Republic of)
محمد فخری
۱۲:۳۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
من روشی دارم برای سلامتی اقتصادی ایران در اخبار گفته شود
اگر اقتصاد ایران کج و کولگی نداشت اقتصاد کامل و سالمی میبود!!همه بدانند!
۱۲۳
آخرین اخبار