آخه کدوم مغز متفکر این ایده وفکر رو توی سر اینها انداخته که فاصله بین قیمت بازار وکارخانه با افزایش قیمت کارخانه بازار خودرو سامان دهی می شه،آخه ای کیوت تو هرچی قیمت کارخانه رو زیاد بکنی قیمت بازار هم به همان تناسب بیشتر می شه
دوست عزیز .مگر نمی دانی که با افزایش قیمت کارخانه اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و بازار کاهش می یابد
بیرجند
۱۲:۳۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
پیشنهاد میکنم بجای خودرو شیشه تولید کنید از تهران بفرستید خون مردمی که نزدیک یک سال پیش نزدیک به نیمی از پول خودرو رو گرفتید والان به قیمت بازار خودرو میخواهید بهشون بدهید رو به شیشه کنید وبعد راحت برا خودتون همین طورکه 40 سال خون مردم رو مکیدید بمکید راحت
قیمت گذاری ها خیلی اصولی انجام شد جناب رئیس جمهور ..خیلی ممنون برای ملت دلسوز هستین ..حداقل حقوق پایه کارگر هم برای یکبار هم که شده سالی دوبار افزایش بدهید خیلی اصولی میشود
قراره سال بعد کاهش حقوق بدن براصرف امور خیریه درباریان کشور
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
تیر 1400 برنده قرعه کشی دنا پلاس شدم نصف قیمت خودرو در حدود 143 میلیون واریز کردم موقع تحویل باید به روز پرداخت کنم کجاش عدالته ؟؟؟؟ فک جیب و حقوق منم کردن که چقدر باید پس انداز کنم تا بقیه شو جور کنم حقوق منو چقدر افزایش میدن آقایون لعنت بر هرچی مسئول بی کفایت . محاکمه مسئول بی کفایت باید پیگیری بشه
کارتون زشته برید از این مردم خجالت بکشید این حق مردم نیست بترسید از اه مردم شکن نکنید و من باور دارم همین دنیا پس می دهید اگر ببینید و عبرت بگیرید خدا هست
این قیمت خودروهایی که گفتین... برای چه زمانیه!!! شما گفتین با افزایش قیمت ۱۸ درصدی خودرو پژو پارس از ۱۲۰ میلیون به ۱۴۰ میلیون افزایش پیدا کرد!!! این در صورتیه که از قبل هم قیمت پژو پارس ۱۴۰ میلیون بوده!!!
پراید ۵۰۰ میلیونم بشه همین وضعه.نه کیفیت بالاتر میره نه تولید بیشتر میشه.مشکل خودروسازیه ما جدی تر از این حرفاست.اساسا عمق فاجعه خیلی بیشتر از اینه که با افزایش قیمت حل بشه.
خدا ازتون نگذره آخه چطور تو دو ماه پراید آپشنال از 107 تومن کردید 172 تومن کارخانشو از شهریور پارسال 40700 گرفتید بعد از 15 ماه این حال و وضعمون که واس حواله باید وام بگیریم
البته اشکال کار از مردمه نمی رن مثل پارسال تمام داراییشون رو بذارن تو بورس تا دولت همشو بکشه بالا کسری رو جبران کنه دولت هم مجبور میشه قیمت خودرو رو افزایش بده..
دولت قیمت رو بالا می بره رسانه ها خیلی نرم می کنن تو پاچه ملت قیمت ها رو
باید تیتر بزنید چرا مردم همچنان خودروی بی کیفیت می خرن و چرا دولت جلوی ورود خودروی با کیفیت رو تا زمان تولید خودروی با کیفیت با قیمت ارازن می گیره؟
دولت می خواد انحصار دست خودش باشه یعنی بتونه یه آن پاره رو هم قیمت بنز بده به مردم اما مردم چقدر بدبخت و تو سری خور هستند که خودروی ایرانی اونم با این قیمت دروغین رو می خرن..
تولید داخلی عالیه اما به شرطی با کیفیت باشه به وضوح مشخصه چرا دولت توی این یکی مورد به مردم فکر نمی کنه چونکه پای منفعت یه مشت نفوذی وسطه..
مفسدان در نقاب دوست خلع قدرت یا حتی اعدام کنید ملت دیگر کشش ندارد یا دولت مردان بی لیاقت یا ملت که هروز فقیرتر شده دیگر چه بلایی سر ما نیامده تاکی وکجا
من اصلا نه حامی این دولتم نه دولت قبلی،فقط آنقدر میدونم که دولت اول روحانی قیمت ها ثبات داشت ولی دوره دومش از هم پاشید،الان دیگه بر همگان روشن شد که مشکل از کجا بود،مشکل از دلواپسانی هست که یک روزی برجام آتیش زدن و الان دنبال احیاش هستن.یکسری مافیای دزد و کلاهبردار به اسم مسئول دارن روز به روز خیلی شیک جیب مردم میزنن.قیمت دلار هم خودشون بالا میبرن تا حقوقهای میلیونیشون هر ماه بالاتر بره
درود ، این کیفیت و این محصولات با این قیمت های کم واقعا عجیبه ، دمتون گرم ، جا داره 100 درصد افزایش قیمت داشته باشه یه مشت گلابی هم میان آشغال های شما رو می خرن ، وقتی یه مشت دزد و دلال سهام دار بازار خودرو باشن
فکر کردید مردم نمیفهمند. قیمت بازار و کارخانه نداریم. قیمت بازار همون چیزیه که کارخانه ها تعیین میکنند و پشت نقاب نرخ دوم قایم شدند. بحث طولانی هست و اینجا نمیگنجه بگم
این همه مسولین نگران کرونا تزریق آمپول خودشون رو نشون میدن،
چرا فکری به حال متوقف کردن تولید خودرو نشان نمیدهند
پرایدی که سال 95متوقف شد چرا تولید میشود.
خودرو سالی چند بار باید گران شود؟؟؟الان یه نگاه به خیابان ها بندازید معدود خودروی نو میبینید همه خودرو ها کار کرده هستند.
چرا یه فکری بحال مردم نمی کنید؟
مردم خانه و خودرو که دیگر نمیتوانند بخرند جز قشر پولدار،رسیدیم به عهد شاهان قدیم حتی میوه ها هم شاهانه شدن چه برسد به ماشین .فقط قشر متمول استفاده کنند از خانه و ماشین و میوه و کفش لباس نو.ماهم فقط تماشا.
چرا یکسال نشده رسما گران شد ماشین؟ ؟ ماشین که تحویل نمیدهند پس دارند چه غلطی میکنند تو این شرکت ها؟وام های قبلی را وسودشان را خرج ساخت جدیدترها میکنند وحقوق کارگر،تولید میکنند انبار میکنند تا سال آینده با تصویب قانون و قیمت جدید و هزار کلک و در نمایشگاه های خود چندین برابر بفروشند قسطی و باز سود اقساط و....!چرا جمعشان نمیکنید این خودرو سازان را ؟؟؟؟مردم بشدت از این زندگانی ناراضی هستن.
این قیمت که نه حتی بالاتر از این قیمتها برای این آشغالهای تولیدی حق مردمی است که فکر نمیکنند
یکی از دوستانم شاهین صفر خریده بود میگفت از پارکینگ آوردم بیرون دیدم کمکهای عقب بعد از یک هفته به صدا افتاد مراجعه کردم گفتند که باید کمکهایتان را تعویض کنیم
یعنی چه قطعاتی روی این ماشین ها سوار میکنند که بعد از یک هفته اینطوری میشه
ای مردم نخرید نخرید نخرید به خدا تمام این افزایش قیمتها دست یکسری از آقایانی است که در ظاهر مسئول خدمتگزارند اما پشت پرده از دلالهای درجه یک بازار خودرو هستند
این بازار خودرو نیست که هر لحظه قیمت ان عوض میشود شن و ماسه تا الان چند بار قیمت عوض کرده الان یک سرویس شن شسته یک ملیون دویست هزار تومان برای 5 کیلومتر راه اب میخورد به خیال مسولین با گران کردن مایحتاج مردم می توانند مردم را فقیر نگه دارند تا شاید گرانی پایین بیاید اما فکر باطلی میکنند مسولین توان هیچ کاری جز شعار دادن ندارند چون سواد ان را ندارند .
ما سال گذشته یک خودرو۲۰۶ ثبت نام کرده ایم
باپیش پرداخت
بدون سود
وتحویل ۹ماهه
اما ایرانخودرو درنبود نظارت
یا به عبارت دیگر نفوذ خودروسازان در نهادهای نظارتی مرتبط باعث شده اجحاف گسترده ای به مصرف کنندگان که مردم قشر متوسط وضعیف جامعه هستند وارد شود
ازسوی دیگر درسایه بازار انحصاری به دلیل بسته شدن واردات باعث شده تولیدات خودروسازانی چون ایرانخودرو کیفیت لازم را نداشته باشد
اما امروز که شرکت ایرانخودرو دراقدامی غیرقانونی باتوجه به مصوبه شورای رقابت مبنی بر محاسبه ی قیمت های های قبل برای خودروهای ثبت نامی آن دوره تخطی ازقانون بوده
فلذا دولت محترم باید بی تفاوت ازاین گونه اقدامات نگذرد و با بی قانونی صورت گرفته برخورد نماید.."
باسپاس
تا زمانیکه عرضه و تقاضا متعادل نشه هرچی کارخانه ببره قیمتو بالا بازار بالاتر میره و این شده بهانه و به نفع دلال که هر قیمتی دلشون میخواد بزارن رو ماشین، اگر کارخانه ها ضرر انباشته دارن چرا پارکینگ هاشونو خالی نمیکنن،املاک مازادشونو نمیفروشن،حقوق مدیرانشون کم نمیشه ؟!! کارخانه های بزرگ جهان ماشین ساخته شده را با یه درصد خیلی کم به مردم میدن و کلی سود میکنن اینجا با پول مردم ،کارگر،برق و انرژی ارزون ماشین ساخته میشه اما باز هم ضرره!!!!! جلوی ضرر را هر جا بگیرید منفعته،اموالشون را بفروشید، اجازه واردات بدین تعرفه 100 در صد بگیرید و بدین صندوق بازنشستگان برای کارکنان و این کارخونه های زیان ده را تعطیل کنین .
دنا پلاس ها کار خودشونو کردن . توی کشور ما میشه با یه دنا پلاس همه کاری بکنی مثلا با دنا پلاس میشه جلوی ارزونی رو گرفت و دست خوروسازها رو برای گرانی باز کرد . درود خدا بر نمایندها
دنا پلاس ها کار خودشونو کردن . توی کشور ما میشه با یه دنا پلاس همه کاری بکنی مثلا با دنا پلاس میشه جلوی ارزونی رو گرفت و دست خوروسازها رو برای گرانی باز کرد . درود خدا بر نمایندها
روال قانون تجارت بهای تمام شده به علاوه سود سازنده و مالیات هست خودرو سازهای داخلی هزینه های تولید را چنان بالا میبرند که صدای نهادهای نظارتی هم در میاد
واقعیت اینه که قیمت فعلی اعلامی 40 درصد بالاتر از قیمت تمام شده هست و این 40 درصد هزینه جاری و عموما پرداخت حقوق و پاداش مدیران و هیئت های تو در تو و داخلی درون شرکتی هست که عموما آقا زاده های مشغول به کار هستن
حالا خودرو ساز افزایش نرخ میده نهاد نظارتی مانع میشه و قانون گذار مداخله میکنه چون داماد و عروس فرزند قانون گذار و مجری داره حقوق مفت میگیره بحث تعارض منافع به وجود میاد و قضیه مسکوت میمونه و بعد با افزایش اندک قیمت ضرر و زیان این صنعت از جیب سهامدار پرداخت میشه
البته دو طرف اهرمهایی برای فشار دارن مثلا خودروساز خودرو عرضه نمیکنه و قانون گذار وزیر را تهدید به استیضاح میکنه و هزار تا بامبول بازی دیگه از رانت و دلال بازی و ......
این بیماری علاج نداره چون هیچ کس حاضر نیست از منافعش به نفع مردم بگذره
اگه خصوصی سازی بشه و مدیران رو سهامدارها انتخاب کنن و نه دولت اونوقت مدیر مجبوره به سهامدار جواب بده نه دولت اونوقت بساط این هئیت های داخلی و مدیران داخلی و تو در تو که آقازاده ها هستن از شرکت میرن
شرکت سود ساز میشه سهامش ارزش پیدا میکنه و طرح های توسعه شکل و عملیاتی میشه و با کاهش 40 درصدی قیمت و افزایش تولید و صادرات بعضا قیمت به زیر نصف هم میاد
اما همونطور که گفتم این درد علاج نداره
دچار نظامی شدیم که چندین قدرت درآن حکومت می کنندومردم درآن جایی ندارند و وبا تصمیمات ظالمانه ومفسدانه آنها مردم راله کردند!؟؟ مرگ برشما باد، برید ازاین کشور تا مردم آزادانه نفس بکشند!؟؟
جدیدا خوب منتشر میکنید نظر ها رو.
یکی پیدا شد حرف مخالفش رو نشر بده آخر.
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
مگه خبر نداری که قراره ما بریم
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
این انقلاب خوب بود منحرفش کردند. همون زمان شاه هم یک مشت سرمایه دار لذت زندگی میبردند و مردم بدبخت تو صف نفت و... بودند و همیشه هم معطل. یادمون نمیره اون دوران. الانم فقط سرمایه دار پولدار تر میشود و مردم فقیرتر و فقیرتر میشوند. لعنت به سیستم سرمایه داری.
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
نمیرن، باید محاکمه بشن.
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
ایران خودرو و سایپا این همه گرون فروشی می کنن هنوز هم کم تون هستش آخه این چه وضعی با این همه افزایش قیمت هنوز این دوتا خودرو ساز ضرر ده هستن اگه قرار بابت ماشین ایرانی این همه پول بده آدم من حاضرم برم وام بگیرم یه ماشین خارجی حدود یه میلیارد بخرم
حاجی این دوتا شرکت ضررده نیستند ! این دوتا خودروساز شرکت های زیر مجموعه دارند که ربطی به خودرو سازی نداره
شرکت ها و بنگاه های زیر مجموعه این شرکت ها ضرر ده هستند که ضرر این دوتا لگن ساز رو ملت میده
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
ماشین خارجی 10 هزاردلاریش از این ها بسیار بسیار بسیار بهتره اصلا قابل قیاس نیستند اما گمرک .....
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
با یک میلیارد نهایتا بتونی یه بنجل چینی بخری
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
اینا صاحبشون همون اقایونن
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
یکی از دوستان نوشتن با یه میلیارد نهایتش بتونی بنجل چینی بخری و یکی از دوستان فیدلیتی گروه بهمن تحویل گرفته اون هم با 650 میلیون بله چینی هستش به قول شما بنجل هستن ولی وقتی نگاه بکنی از این بنز و بی ام وهایی که ایران خودرو و سایپا تولید می کنن خیلی سرتر کیفیت مونتاژ و سواریش همه چی
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
این افزایش به ضرر بیش تر جیب مردم تمام شد!؟؟ چراهرتصمیمی که میگیرید به ضرر مردمه!؟! درهیچ کجای جهان وحتی درطول تاریخ، چنین حکومت ونظامی که مرتب ازجیب مردم می دزدد وبه زندگی مردم ومحیط آسیب می رساند، دیده نشده!؟؟؟ یعنی حکومت آخوندی این مشخصه زشت را دارد!؟!
اون که نداره که نمیتونه بخره براش هم فرقی نمیکنه
اون که داره هم که میخره و براش فرقی نمیکنه
اون بدبختی که وسط گیر افتاده یا قرض میکنه صفر میخره یا بیخیال میشه چند مدل پایینتر میخره فقط کمی افسوس میخوره
دولت که براش فرقی نمیکنه
احسنت به این عدالت یعنی خودرو سازها تلاش میکنند قیمت کارخانه رو به قیمت بازار برسوند تا عدالت واقعی اجرا شود افرین به این پشتکار
قبلا قانونی نبود الان بصورت قانونی دارند قیمت ها رو افزایش میدهند که خدای ناکرده یه موقع حرامی به مالشان اضافه نشود میدونید که حق الناس از گناهان بزرگه که خدا نمی بخشه
متاسفانه تعداد زیادی از منصوبین کارشکن و سنگ انداز و ناراضی تراش در حوزه ها و ادارات و پستهای مختلف کشور از دولت قبل وجود دارند که هنوز عزل نشدند و بسیار برای اقتصاد وامنیت کشور خطرناکند
۱۰ سال پیش یک بزرگی به من گفت دولت از مردم فقیر تر (گشنه تر)هستش .اون موقع نفهمیدم چی میگفت .قیمت دلار برای کسری بودجه .گرانی خودرو برای بدهی انباشته.
مردم به جای غر غر کردن برید کار کنید تا بتونید این کسری ها و بدهی ها رو پرداخت کنید
شما هم با رای جوگیر شده تان هشت سال پدر مردم را دراوریدید و کشور به لبه پرتگاه کشاندید
مگر اقتصاد دیگر درست میشود
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
اینا نابلدن ، اتکا به نفت یعنی همین.
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
حالا ک وضع را تغییر نداد و دارد هر روز بدتر میشود میاید و میگوید مگر اقتصاد درست میشود !! برادر اینها همشون باهم و مثل هم هستن، جمع کنید این سیرک رو .کجای دنیا افزایش قیمت سامان میدهد پراید ۱۸۰ میلیونی بیش از ۶ هزار دلاره .با ۲ هزار دلار در خارج ماشین دست دوم عالی میخری
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
ناشناس ۱۰:۴۴ ، ۴۰ و خورده ای ساله توی ایران همین آش هست و همین کاسه.حرف ۸ سال و اینا هم نیست.همه چی از بن و پایه ایراد داره
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
با دو هزار دلار توی خارج بهت سه چرخه برقی هم نمیدن چه برسه ماشین دست دوم عالی
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
هر جور دلتون مبخواد مافیا گرون کنید ابن مردم بدبخت هنوز جا دارند مقاوم میشیم.خ.خ.
آنهایی که واردات خودرو را رد کردند یا نادانند و یا وطن فروش ،با این تولید و این ناوگان فرسوده حتما نیاز به واردات هست.
حداقل خودروهای هیبرید و برقی بی تعرفه وارد این کشور شوند.
عرضه خودرو که زیاد بشه قیمت بازار بالا نمیره
واردات که آزاد بشه قیمت خودرو بالا نمیره
وقتی خودرو سازی دست مافیا است معلومه با دلال بازی قیمت بازار رو بالا میبرن تا پولش بره تو جیب خودشون
سلام.از دولت جناب آقای رئیس جمهور گرامی و بیت مقام معظم رهبری میخواهیم واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم آزاد کنند تا انحصار داخلی شکسته و گرانی دههابرابری خودرو کاهش شدید یابد،اگر برای جان و مال مردم ارزش قائل هستند واردات خودرو را آزاد کنند،از نمایندگان مجلس میخواهیم نماینده مردم باشند نه نماینده جیب خود و قانون جدید واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم را آزاد کنند،تا به احتکار و گرانفروشی خودروسازان داخلی پایان داده شود،یقین داشته باشید قیمتها کاهش شدید خواهد یافت.نصیروندگرمی.باتشکر
فقط دروغ....
دوسال پیش گفتند قیمت رو در کنار افزایش تولید و عرضه به حاشیه بازار نزدیک میکنیم. همون موقع معلوم بود که با عرضه کم قیمت ها رو بالا میبرند و الان هم اجازه واردات نمیدند که خودشون آشغال رو به قیمت طلا به مردم بفروشند.
باید تیتر بزنید چرا مردم همچنان خودروی بی کیفیت می خرن و چرا دولت جلوی ورود خودروی با کیفیت رو تا زمان تولید خودروی با کیفیت با قیمت ارازن می گیره؟
دولت می خواد انحصار دست خودش باشه یعنی بتونه یه آن پاره رو هم قیمت بنز بده به مردم اما مردم چقدر بدبخت و تو سری خور هستند که خودروی ایرانی اونم با این قیمت دروغین رو می خرن..
تولید داخلی عالیه اما به شرطی با کیفیت باشه به وضوح مشخصه چرا دولت توی این یکی مورد به مردم فکر نمی کنه چونکه پای منفعت یه مشت نفوذی وسطه..
جای تاسف و خنده
جای تاسف و خنده
جای تاسف و خنده
جای تاسف و خنده
با عرض سلام
خواهشمندم خواهران در حضور مرد نامحرم از جوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما در رنگ های مختلف استفاده نمایند
با تشکر
التماس دعا
چرا فکری به حال متوقف کردن تولید خودرو نشان نمیدهند
پرایدی که سال 95متوقف شد چرا تولید میشود.
خودرو سالی چند بار باید گران شود؟؟؟الان یه نگاه به خیابان ها بندازید معدود خودروی نو میبینید همه خودرو ها کار کرده هستند.
چرا یه فکری بحال مردم نمی کنید؟
مردم خانه و خودرو که دیگر نمیتوانند بخرند جز قشر پولدار،رسیدیم به عهد شاهان قدیم حتی میوه ها هم شاهانه شدن چه برسد به ماشین .فقط قشر متمول استفاده کنند از خانه و ماشین و میوه و کفش لباس نو.ماهم فقط تماشا.
چرا یکسال نشده رسما گران شد ماشین؟ ؟ ماشین که تحویل نمیدهند پس دارند چه غلطی میکنند تو این شرکت ها؟وام های قبلی را وسودشان را خرج ساخت جدیدترها میکنند وحقوق کارگر،تولید میکنند انبار میکنند تا سال آینده با تصویب قانون و قیمت جدید و هزار کلک و در نمایشگاه های خود چندین برابر بفروشند قسطی و باز سود اقساط و....!چرا جمعشان نمیکنید این خودرو سازان را ؟؟؟؟مردم بشدت از این زندگانی ناراضی هستن.
مثل همیشه نشر ندهید پیامم را.
یکی از دوستانم شاهین صفر خریده بود میگفت از پارکینگ آوردم بیرون دیدم کمکهای عقب بعد از یک هفته به صدا افتاد مراجعه کردم گفتند که باید کمکهایتان را تعویض کنیم
یعنی چه قطعاتی روی این ماشین ها سوار میکنند که بعد از یک هفته اینطوری میشه
ای مردم نخرید نخرید نخرید به خدا تمام این افزایش قیمتها دست یکسری از آقایانی است که در ظاهر مسئول خدمتگزارند اما پشت پرده از دلالهای درجه یک بازار خودرو هستند
باید ارزون تر میشد تا مردم کم در آمد هم بتونن خودرو تهیه کنن تازه گرونترش کردید
ما که درگیر جور کردن یک کیلو گوشتیم، حالا تیبا چه 100 چه دویست
ما که درگیر جور کردن یک کیلو گوشتیم، حالا تیبا چه 100 چه دویست
باپیش پرداخت
بدون سود
وتحویل ۹ماهه
اما ایرانخودرو درنبود نظارت
یا به عبارت دیگر نفوذ خودروسازان در نهادهای نظارتی مرتبط باعث شده اجحاف گسترده ای به مصرف کنندگان که مردم قشر متوسط وضعیف جامعه هستند وارد شود
ازسوی دیگر درسایه بازار انحصاری به دلیل بسته شدن واردات باعث شده تولیدات خودروسازانی چون ایرانخودرو کیفیت لازم را نداشته باشد
اما امروز که شرکت ایرانخودرو دراقدامی غیرقانونی باتوجه به مصوبه شورای رقابت مبنی بر محاسبه ی قیمت های های قبل برای خودروهای ثبت نامی آن دوره تخطی ازقانون بوده
فلذا دولت محترم باید بی تفاوت ازاین گونه اقدامات نگذرد و با بی قانونی صورت گرفته برخورد نماید.."
باسپاس
واقعیت اینه که قیمت فعلی اعلامی 40 درصد بالاتر از قیمت تمام شده هست و این 40 درصد هزینه جاری و عموما پرداخت حقوق و پاداش مدیران و هیئت های تو در تو و داخلی درون شرکتی هست که عموما آقا زاده های مشغول به کار هستن
حالا خودرو ساز افزایش نرخ میده نهاد نظارتی مانع میشه و قانون گذار مداخله میکنه چون داماد و عروس فرزند قانون گذار و مجری داره حقوق مفت میگیره بحث تعارض منافع به وجود میاد و قضیه مسکوت میمونه و بعد با افزایش اندک قیمت ضرر و زیان این صنعت از جیب سهامدار پرداخت میشه
البته دو طرف اهرمهایی برای فشار دارن مثلا خودروساز خودرو عرضه نمیکنه و قانون گذار وزیر را تهدید به استیضاح میکنه و هزار تا بامبول بازی دیگه از رانت و دلال بازی و ......
این بیماری علاج نداره چون هیچ کس حاضر نیست از منافعش به نفع مردم بگذره
اگه خصوصی سازی بشه و مدیران رو سهامدارها انتخاب کنن و نه دولت اونوقت مدیر مجبوره به سهامدار جواب بده نه دولت اونوقت بساط این هئیت های داخلی و مدیران داخلی و تو در تو که آقازاده ها هستن از شرکت میرن
شرکت سود ساز میشه سهامش ارزش پیدا میکنه و طرح های توسعه شکل و عملیاتی میشه و با کاهش 40 درصدی قیمت و افزایش تولید و صادرات بعضا قیمت به زیر نصف هم میاد
اما همونطور که گفتم این درد علاج نداره
یکی پیدا شد حرف مخالفش رو نشر بده آخر.
شرکت ها و بنگاه های زیر مجموعه این شرکت ها ضرر ده هستند که ضرر این دوتا لگن ساز رو ملت میده
اون که داره هم که میخره و براش فرقی نمیکنه
اون بدبختی که وسط گیر افتاده یا قرض میکنه صفر میخره یا بیخیال میشه چند مدل پایینتر میخره فقط کمی افسوس میخوره
دولت که براش فرقی نمیکنه
قبلا قانونی نبود الان بصورت قانونی دارند قیمت ها رو افزایش میدهند که خدای ناکرده یه موقع حرامی به مالشان اضافه نشود میدونید که حق الناس از گناهان بزرگه که خدا نمی بخشه
کی به فکر ما بدبخت بیچاره هاست
مردم به جای غر غر کردن برید کار کنید تا بتونید این کسری ها و بدهی ها رو پرداخت کنید
مردم ساده هم میخرند
از روشی که پارسال جیب مردم را زدند به روش های جدید و چند منظوره تغییر پیدا کرده
مگر اقتصاد دیگر درست میشود
استیضاحش نمیکنند ابدا
چه در ۱۳۹۶ چه در ۱۴۰۰
حداقل خودروهای هیبرید و برقی بی تعرفه وارد این کشور شوند.
نمیتونید بازار رو کنترل کنید! آیا ؟
مسولین عزیز بذارید برید از این مملکت خودمون درستش میکنیم
تا سامان دادن رو چجوری و به نفع چه کسانی تفصیر کنیم!
واردات که آزاد بشه قیمت خودرو بالا نمیره
وقتی خودرو سازی دست مافیا است معلومه با دلال بازی قیمت بازار رو بالا میبرن تا پولش بره تو جیب خودشون
دوسال پیش گفتند قیمت رو در کنار افزایش تولید و عرضه به حاشیه بازار نزدیک میکنیم. همون موقع معلوم بود که با عرضه کم قیمت ها رو بالا میبرند و الان هم اجازه واردات نمیدند که خودشون آشغال رو به قیمت طلا به مردم بفروشند.