به گزارش نیویورک تایمز سیستم بازی خودرو‌های تسلا باعث افزایش طولانی مدت حواس پرتی از رانندگی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از engadget، بر اساس گزارش نیویورک تایمز، بسیاری از وسایل نقلیه تسلا به رانندگان اجازه می‌دهد که خودرو در حال حرکت  از بازی‌های مختلف  در سیستم بتواند استفاده کند. این شرکت به‌روزرسانی‌ را منتشر کرد که طبق گزارش‌ها به رانندگان اجازه می‌داد تا بازی Solitaire، Sky Force Reloaded و The Battle of Polytopia Moonrise را در حالی که در جاده هستند بازی کنند.

سیستم بازی خودروهای تسلا

اداره ملی ایمنی بزرگراه‌ها می‌گوید در سال ۲۰۱۹، ۳۱۴۲ نفر در تصادفات ناشی از حواس‌پرتی رانندگان در آمریکا جان خود را از دست داده اند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ نشان داد که بسیاری از ویژگی‌های سرگرمی خودروها توجه رانندگان را بیش از حد طولانی به خود جلب می‌کند، بنابراین ایمن نیستند. محققان دانشگاه یوتا دریافتند که وقتی رانندگان از سیستم‌های مبتنی بر صدا و صفحه لمسی استفاده می‌کنند، دست‌ها، چشم‌ها و ذهن خود را برای رانندگی بیش از ۲۴ ثانیه از جاده دور می‌کند.

بازی حین رانندگی در سیستم خودرو تسلا

گفتنی است که شرکت‌های خودروسازی دیگر هنگام حرکت خودرو بسیاری از ویژگی‌های صفحه لمسی و اطلاعات سرگرمی را قفل می‌کنند. به عنوان مثال Stellantis، به رانندگان و مسافران این امکان را می‌دهد که در برخی وسایل نقلیه، یک DVD را فقط زمانی که خودرو پارک شده است روی صفحه داشبورد تماشا کنند. همچنین دستورالعمل‌های NHTSA از خودروسازان می‌خواهد تا اطمینان حاصل کنند، خودرو‌های مجهز به دستگاه‌های سرگرمی را از انجام کار‌هایی که باعث حواس‌پرتی حین رانندگی می شود، منع کنند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
چقدر این آمریکا یها نادون هستن
آخرین اخبار