ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا در توئیتی خواستار ممنوعیت استفاده از افراد بالای ۷۰ سال در مناصب سیاسی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از Business Insider؛ ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا روز پنجشنبه در توئیتی خواستار ممنوعیت استفاده از افراد بالای ۷۰ سال برای مناصب دولتی شد. اظهارات او به دنبال مشاجره‌های اخیر با سناتور برنی سندرز است که در طی آن ماسک سن او را به سخره گرفت.

ایلان ماسک اخیراً پیشنهاد کرده است که افراد بالای ۷۰ سال از نامزدی برای مناصب سیاسی منع شوند. بنیانگذار اسپیس ایکس و تسلا در توئیتی در روز پنجشنبه نوشت: «بیایید یک محدودیت سنی تعیین کنیم که پس از آن نمی‌توانید برای مناصب سیاسی نامزد شوید، شاید عددی درست زیر ۷۰ سال باشد.»

در حالی که هیچ فرد مشخصی در این توئیت ذکر نشده است، اما جو بایدن، رئیس جمهور کنونی و دونالد ترامپ هر دو بالای ۷۰ سال سن دارند. سناتور برنی سندرز، که ماسک قبلاً با او درگیر بوده است نیز ۸۰ ساله است. ماه گذشته، مدیرعامل تسلا در پاسخ به توئیت سندرز که از آمریکایی‌های بسیار ثروتمند، چون خود ایلان ماسک خواسته بود «سهم عادلانه خود را بپردازند»، گفت: «مدام فراموش می‌کنم که تو هنوز زنده‌ای».

 خواسته ایلان ماسک، ممنوعیت استفاده از افراد بالای ۷۰ سال در مناصب سیاسی

در ماه مارس، ماسک به انتقاد سندرز از ثروت عظیمش پاسخ داد و گفت که از پول خود برای کمک به بشریت استفاده خواهد کرد. ماسک پس از اینکه سندرز او جف بزوس را حریص خواند، در توئیتر گفت: «من منابعی را برای کمک به چند سیاره‌ای کردن زندگی و گسترش نور آگاهی درباره آن‎ها جمع‌آوری می‌کنم».

قانونگذاران و سیاستمداران قدیمی در مقام‌های دولتی آمریکا سال‎ها مورد بحث بوده اند. اگرچه ایالات متحده برای افرادی که برای ریاست جمهوری نامزد می‌شوند حداقل ۳۵ سال سن تعیین می‌کند، اما هیچ محدودیت سنی به منظور حداکثر سن وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۸:۳۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
سیاست بچه بازی نیست ایلان ماسک،هر چند این بچه ها سیاستمدار شدند.