واقعی گفت:رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مدارس خراسان جنوبی در تمامی آیتم‌ها بین ۸۵ تا ۱۰۰ درصد بوده است و ابتلای ۶ درصد دانش آموزان به کرونا مورد تایید نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی  گفت: مجموع دانش آموزان استان از دوره پیش دبستانی گرفته تا دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول و دوم، ۱۸۲ هزارنفر است، که ۶ درصد این تعداد، ۱۱ هزارو ۸۰۰ نفر می‌شود که این رقم بسیار بالاتر از مجموع مبتلایان و بستری‌های استان از ابتدای آذر می‌شود.

وی گفت:عدد صحیح کمتر از یک هزارم درصد است و این عدد کم هم به معنای درگیری همه این دانش آموزان نیست بلکه برخی از این دانش آموزان به علت ابتلای افراد خانواده درگیر شدند و از حضور در مدرسه منع شده اند و یا مشکوک به کرونا بوده اند.

واقعی گفت: همان گونه که در جریانید، مدارس روستایی و عشایری از سوم مهر، متوسطه دوم، از نیمه آبان، و مدارس ابتدایی ومتوسطه اول، ازابتدای آذر امسال بامجوزستادملی کرونا و با حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت، به صورت گروه بندی و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی فعالیت خودرا به صورت حضوری آغاز کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی  گفت: بر اساس دستور العمل شماره ۰۷، فعالیت مدارس شبانه روزی و خوابگاه‌ها نیز در هر هفته، با حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت خود، مجاز است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با ارائه آخرین گزارش ارسالی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر عملکرد مدارس در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه غربالگری، گفت: بر اساس این گزارش، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، توسط مدارس استان در تمامی آیتم‌ها بین ۸۵ تا صد درصد بوده است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی گفت: مدارس استان در بحث غربالگری از مجموع ۱۰ نمره درنظر گرفته شده توسط مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان نمره ۸.۵۸ دریافت کردند.

وی گفت: چنانچه در غربالگری، دانش آموزی دارای علائم و یا بدون علائم، ولی مشکوک در مدرسه مشاهده شود، مانع از حضور وی در مدرسه شده و چنانچه تست دانش آموز یامعلمی در یک کلاس مثبت، شد کل کلاس و اگر تست چند دانش آموز و یا چندمعلم مثبت اعلام شد کل آن مدرسه تا ارائه گواهی سلامت، غیر حضوری اعلام می‌شود.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی با  ارائه خدمات آموزشی، تربیتی و پرورشی به صورت مجازی و در بستر شاد در کنار آموزش‌های حضوری گفت: از ابتدای شیوع و فراگیری کرونا تا به امروز بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سرانه بهداشتی بین مدارس استان توزیع شد و علاوه بر این، در یک سال اخیر، ۲۲ هزار لیتر صابون مایع و ۲۴۰ هزار ماسک بین مدارس مناطق محروم، روستایی و عشایری توزیع شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از توزیع ۲۱ هزار لیتر مایع ضد عفونی غلیظ بین مدارس استان خبر داد و گفت: این مقدار محلول با رقیق شدن نیاز چند ماهه مدارس را تأمین می‌کند.

وی حداکثر تعداد دانش آموز در ارائه آموزش‌های حضوری را ۱۵ نفر دانست و گفت: درحال حاضر، قریب ۷۰۰ مدرسه استان در نقاط مختلف روستایی و عشایری به صورت چند پایه و با جمعیتی کمتر از ۱۵ نفر فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام /ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.