کارشناس برنامه اچ. آی. وی (ایدز) مرکز بهداشت همدان گفت:پنج مرکز تست «اچ. آی. وی/ایدز در شهر همدان راه اندازی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مریم جعفری کارشناس برنامه اچ. آی. وی (ایدز) مرکز بهداشت همدان گفت: پنج مرکز موقت تست «اچ. آی. وی/ایدز» در مناطق حاشیه‌ای شهر همدان راه اندازی شد.

او افزود: با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای اجرای پویش ۲۰*۲۰، تعدادی پایگاه موقت برای تست «اچ. آی. وی/ایدز» در حصار مطهری (میدان بار)، خضر، مجیدآباد، کوی کوثر و جورقان راه اندازی شده است.

کارشناس برنامه اچ. آی. وی (ایدز) مرکز بهداشت همدان اضافه کرد: علاوه بر آموزش و اطلاع رسانی در این غرفه‌ها به جمعیت زیر پوشش، تست رایگان و محرمانه از مراجعه کنندگان صورت می‌گیرد که تاکنون ۱۳۰ تست اچ. آی. وی انجام شده است.

جعفری بیان کرد: کارشناسان «اچ. آی. وی/ ایدز» مرکز بهداشت شهرستان در طی سال به صورت مستمر با حضور در ۱۲ مرکز ترک اعتیاد، مراکز گذری کاهش آسیب «دی. آی. سی»، مرکز کاهش آسیب ویژه زنان آسیب پذیر، مراکز متادون تراپی «ام. ام. تی»، زندان مرکزی و اردوگاه کار و حرفه آموزی اقدام به انجام تست از افراد حاضر در این اماکن می‌کنند.

او گفت:  همزمان با ۱۶ آذر روز دانشجو و در راستای پویش ۲۰*۲۰ یک غرفه نیز در دانشگاه بوعلی سینای شهر همدان راه اندازی شد که به مدت یک روز فعال بوده و اقدام به انجام آزمایش «اچ. آی. وی/ایدز» از مراجعان می‌کند.

کارشناس برنامه اچ. آی. وی (ایدز) مرکز بهداشت همدان گفت: افزایش ابتلای زنان به «اچ. آی. وی/ایدز» را زنگ خطر جدی دانست و گفت: نیمه نخست امسال ۹ فرد مبتلا به «اچ. آی. وی/ایدز» در شهرستان همدان شناسایی شده که از این تعداد چهار نفر زن هستند.

جعفری درباره پویش «من هم آزمایش اچ آی وی می‌دهم» که از ۲۰ آبان آغاز شده تا ۲۰ آذرماه ادامه دارد، گفت: این پویش با هدف اطلاع رسانی گسترده و بیماریابی راه اندازی شده که در این راستا پنج پایگاه در مناطق آسیب پذیر حاشیه شهر با هدف سهولت دسترسی شهروندان به مشاوره و انجام تست اچ. آی. وی راه اندازی شده است.

هفته «اچ. آی. وی/ ایدز» از اول دسامبر مصادف با ۱۰ آذر آغاز شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.