فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از جمع آوری ۲۶ معتاد متجاهر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ پاسدار محمد باقر سلگی، فرمانده انتظامی شهرستان ملایر گفت:  با هماهنگی دستگاه قضائی، تعداد ۲۶ نفر معتاد کارتن خواب دستگیر و تحویل مرکز نگهداری معتادان ماده ۱۶ در همدان و شهرستان نهاوند شدند.

او افزود: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در شهرستان از جمله خواسته های شهروندان و نیروی انتظامی است و پلیس با همکاری دستگاه قضائی این طیف افراد سرگردان را که اکثر جرائم خرد به سبب وجود آن‌ها رقم می‌خورد را جمع آوری و به مراجع قانونی تحویل می‌دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر در ادامه از پلمب دو واحد صنفی متخلف و فروشنده قرص متادون در ملایر خبر داد و گفت: به دنبال اظهار نارضایتی شهروندان از تهیه و توزیع قرص متادون در برخی واحد‌های صنفی خوابار فروشی بین جوانان در برخی مناطق شهر، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأمورین اداره نظارت بر اماکن عمومی قرار گرفت.

سلگی افزود:با هماهنگی‌های قانونی تعداد دو باب مغازه خواروبار فروشی در این ارتباط شناسائی و  بازرسی شد. در این بازرسی از هریک از واحدهای صنفی بتریب تعداد ۴۵ و ۴۰ قرص متادون کشف و با پلمب هر دو واحد صنفی و تشکیل پرونده هر دو متهم به دستگاه قضائی تحویل شدند.

او با اشاره به اینکه نباید فراموش کنیم که عوارض ناخوشایند و مرگبار مواد مخدر نه تنها سبب نابودی و تباهی انسان می‌شود بلکه خانواده و به دنبال آن جامعه را نابود می‌سازد، اضافه کرد: ارتباط مصرف مواد و رفتار‌های اعتیادآمیز با سایر انحرافات مانند خشونت خانگی، کودک آزاری، افزایش آمار طلاق و شیوع بیماری‌های واگیردار مانند ایدز و هپاتیت، بر دامنه آسیب‌زایی آن می‌افزاید و لزوم توجه ویژه به مبارزه با این پدیده شوم و خانمان‌سوز را دوچندان کرده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.