کارشناس معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: اقدام برای انجام آزمایش ایدز عیب نیست و اطلاعات مربوط به این آزمایش محرمانه می‌ماند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی مرسلی کارشناس بیماری ایدز معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در جلسه با اصحاب رسانه گفت : اقدام برای انجام آزمایش ایدز عیب نیست و اطلاعات مربوط به این آزمایش محرمانه می‌ماند.

او افزود: متاسفانه یک مشکل مهم ما عدم مراجعه شهروندان برای آزمایش ایدز به‌علت برخی ذهنیت‌های اشتباه است.

کارشناس معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد بیان کرد:اگر آزمایش به‌موقع برای این بیماری انجام شود با درمان می‌توان ویروس« اچ آی وی» را در نطفه خفه  و از تکثیر آن جلوگیری کرد.

او با اشاره به اهمیت آموزش راه‌های پیشگیری در مدارس گفت:در سراسر جهان امروز نوجوانان بخش اعظمی از مبتلایان را تشکیل می‌دهند که این مهم بیشتر به‌علت نا آگاهی است.

کارشناس معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد افزود:امروز ما آمار قطعی از تعداد بیماران مبتلا به ایدز نداریم که بخش عمده آن به‌علت ذهنیت اشتباه مردم درباره این بیماری  است.

مرکز مشاوره اسدآباد در خیابان مرحوم رفسنجانی واقع شده و جواب آزمایش «اچ آی وی» را با دقت ۹۹/۳ درصدی در کمتر از بیست دقیقه و با محرمانه بودن قطعی اطلاعات فرد به مراجعه کنندگان داده می‌شود.

گفتنی ست شعار امسال روز جهانی ایدز «من آزمایش میدهم» است و رفتارپرخطر جنسی و انتقال ویروس از مادر به جنین دو راه پررنگ از راه‌های انتقال ویروس اچ آی وی  است.

یکم دسامبر برابر با ۱۰ آذر روز جهانی ایدز است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.