با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و مدیرکل زندان‌های استان کارگاه‌های اشتغال مددجویان زندان‌های شهرستان خوی افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و مدیرکل زندان‌های استان کارگاه‌های اشتغال مددجویان زندان‌های شهرستان خوی افتتاح شد. این کارگاه‌ها شامل ۱۰ کارگاه قالی بافی و کارگاه بزرگ میوه خشک کنی است که در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی زارعان شهرستان خوی به بهره برداری رسیدند.

محمدی مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی در مراسم افتتاح این کارگاه ها گفت: کارگاه‌های اشتغال در راستای طرح تحول قضایی و در حمایت از خانواده زندانیان ایجاد شده است که با بهره برداری از آن‌ها برای ۳۰۰ نفر زندانی زمینه اشتغال فراهم شد.

وی ایجاد اشتغال و حمایت از خانواده زندانیان را در اولویت برنامه‌های سازمان زندان‌های کشور اعلام و تصریح کرد: ۵۰ درصد درآمد‌های زندانیان در این کارگاه‌ها در اختیار خانواده‌های آنان قرار می‌گیرد.

محمدی اعتبارات هزینه شده برای ایجاد این کارگاه‌ها را بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد که با کمک انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون زندان‌های کشور اتمین شده است.

محمدی همچنین از کسب رتبه دوم استان در اعزام به کار زندانیان و رای باز در کشور خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و ۶۷۵  نفر از زندانیان استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشغول کار و تامین درآمد برای خود و خانواده خود هستند.

ناص عتباتی رئیس کل دادگستری استان هم در حاشیه افتتاح این طرح‌ها تلاش برای اصلاح و بازپروری بزهکاران را از سیاست‌های اصلی دستگاه قضایی استان دانست و گفت: حرفه آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان در دوران محکومیت و بعد از دوران محکومیت و دوره‌های مراقبت پس از حروج از زندان و حمایت از خانواده‌های زنداینان برای دستیابی به این هدف است که خوشبختانه همکاران قضایی و مسئولان استان و بخش خصوصی بخوبی از این سیاست‌ها حمایت می کنند.

عتباتی افزود: زندانیان در قبال کار در این کارگاه‌ها دستمزد و حقوق دریافت می کنند که بخشی از آن در اختیار خانوادهایشان قرار می‌گیرد و بخشی نیز در حساب مددجویان پس انداز می شود تا بعد از آزادی سرمایه لازم را داشته باشند.

وی از جهش فوق العاده زندان‌های استان در زمینه اشتغالزایی هم خبر داد و گفت: امسال استان در زمینه اشتغالزایی برای مددجویان زندانی در کشور رتبه دوم را کسب کرده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.