رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از رشد ۲۱۰ درصدی بازدید مسئولین قضایی از زندان‌های استان در ۴ ماهه اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه کمیته ساماندهی وکاهش جمعیت کیفری زندانیان استان که با حضور فراهانی معاون قضایی، اجرای احکام و امور مجلس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و حضور ویدیو کنفرانسی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی و روسای زندان‌های تابعه استان برگزار می‌شد با اشاره به اهمیت تعامل مجموعه دادگستری با سازمان زندان‌ها گفت: مجموعه دادگستری و زندان یک مجموعه واحد بوده و بهبود وضعیت زندان‌ها حاصل ارتباط تنگاتنگ و مستمر این دو مجموعه است.

رئیس شورای قضایی استان افزود: استان آذربایجان غربی با توجه به وضعیت خاص آن می‌طلبد که مسئولان کشوری هم از درون و هم از برون نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشند.

عتباتی ادامه داد: مجموعه قضایی استان با تلاش شبانه روزی و ایثارگرانه خود در تمام زمینه ها، خصوصاً در حوزه زندان اقدامات و عملکرد بسیار مناسبی داشته اند که جای تقدیر دارد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه توجه به امر اشتغال زندانیان تاکید کرد و آنرا یکی از نمود‌های اصلاح ، تربیت و زندانبانی و رافت اسلامی دانست و گفت: اشتغال زندانی یعنی شخصیت دادن به او که عامل مهمی برای عدم تکرار جرم از سوی اوست.

فراهانی معاون قضایی، اجرای احکام و امور مجلس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت کار قضا گفت: افزایش ۲۹ درصدی بازدید قضات از زندانها، اشتغال ۶۳ درصد زندانیان تا مرداد ماه، رشد ۱۰۰ درصدی استفاده از پابند الکترونیک و دادرسی الکترونیک و خصوصاً کاهش ۱۶% درصدی ورودی زندان‌های کشور از جمله مهمترین اقدامات اداره کل زندان ها است.

 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.