رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: دوازدهمین پرونده قتل عمد با جلب رضایت از اولیای دم مقتولان و بازگشت محکومان به قصاص به کانون خانواده خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ناصر عتباتی رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ظهار داشت: با پیگیری اعضای شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه با جلب رضایت اولیای دم مقتول پرونده قصاص نفس مددجوی زندانی پس از ۹ سال به صلح و سازش انجامید.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی پرونده نیز در حال توافق و انجام مراحل اخذ رضایت است افزود: مشارکت و ورود ائمه جمعه وجماعات، ریش سفیدان محلی و خیرین در تسهیل نمودن امر اخذ رضایت از اولیای دم بسیار مؤثر و سازنده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: با وجود ظرفیت‌های فراوانی که این استان در زمینه صلح و سازش دارد و با لحاظ روحیه گذشت و مصالحه مردم ولایی و شهید پرور این استان و اشاعه فرهنگ صلح و سازش در بین این مردم به عنوان امری پسندیده و مورد قبول، انتظار داریم با همت اعضای شورا‌های حل اختلاف و هسته‌های جهادی بخشایش این روند اصلاحی در سال جاری بیش از پیش گسترس یابد.

وی با اشاره به فعالیت تعداد ۱۱ شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان در استان بیان کرد: ۱۳۰ نفر از همیاران صلح که ازروحانیون، بزرگان طوایف، معتمدان و خیران استان در هسته‌های جهادی بخشایش حوزه‌های قضایی استان سازماندهی شده و در این زمینه شورا‌های حل اختلاف استان را یاری می‌رسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.