سفیر کویت در فلسطین بر مواضع ثابت کشورش در حمایت از ملت فلسطین تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری فلسطینی «وفا» عزیز الدیحانی، موضع قاطع کویت را در حمایت از مردم فلسطین و آرمان عادلانه آن‌ها اعلام کرد.

عزیز الدیحانی در گفتگو با رادیو رسمی «صدای فلسطین» تاکید کرد: مسئله فلسطین مسئله امت عربی است و کشور‌های عربی همواره مسئله فلسطین را یک موضوع اساسی می‌دانند و برای آن‌ها یک اولویت است.

وی بر ادامه اجرای دستوری که امیر کویت در سال ۱۹۵۷ در زمینه تحریم کالا‌های رژیم اشغالگر صادر کرده است تاکید کرد؛ دستوری که بر اساس آن وزیر مشاغل عمومی کویت، ورود کشتی‌های تجاری بارگیری شده از اسرائیل به کویت و یا خروج کشتی‌ها به سمت اسرائیل را ممنوع کرد.

الدیحانی همچنین بر حمایت دائمی کویت از تشکیلات خودگردان فلسطین در همه مجامع بین المللی در زمینه اهداف آن در پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین تاکید کرد.

جنبش مقاومت اسلامی «حماس»  پیشتر از تصمیم مقامات کویت برای ممنوعیت عبور کشتی‌های تجاری حامل کالا به اراضی اشغالی و از سوی اراضی اشغالی به آب‌های کویت، استقبال کرد.

طبق این تصمیم، ممنوعیت‌ها شامل تمامی کشتی‌هایی می‌شود که از سایر بنادر برای تخلیه محموله‌های خود در بنادر کویت در صورتی که کالا‌هایی صهیونیست داشته باشند یا قصد حمل کالا به اراضی اشغالی را داشته باشند، می‌شود.

کویت موضعی اصولی در مخالفت با عادی‌سازی با اسرائیل اتخاذ کرده و مقامات این کشور در بیانیه‌هایی ضمن حمایت از آرمان‌های فلسطین، روند عای سازی را رد می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
مام باید از تشکیلات حمایت مشروط بکنیم
آخرین اخبار