چگونه به یک سیستم پایدار انرژی دست یابیم؟

به نظر محققان احتمالا سیستم انرژی سوئیس تا سال ۲۰۵۰ بدون سوخت‌های فسیلی کار می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ethz.ch، از منظر فنی و اقتصادی، سیستم انرژی سوئیس تا سال ۲۰۵۰ از نظر آب و هوایی خنثی می‌شود. با این حال، هنگام اجرا چالش‌های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال، استقرار ابزار‌های تبدل نور به الکتریسیته باید با سرعت بیشتری انجام شود. Net-zero هدف نهایی سیستم انرژی سوئیس باید تا سال ۲۰۵۰ محقق شود. با این رویکرد تغییر میزان گاز‌های گلخانه‌ای در جو خنثی خواهد بود. جایگزین‌های سوخت فسیلی نقش کلیدی در این زمینه ایفا می‌کنند. حمل و نقل برقی و کاهش گرمایش هدف مسئولان سوئیس است. مونیکا کروسی رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع و خدمات Repower می‌گوید انعطاف‌پذیری و دیجیتالی‌سازی صنعت برای آینده ضروری است.

سیستم پایدار انرژی

دلیل افزایش تقاضای برق

واردات برق در ماه‌های زمستان احتمالاً بیشتر خواهد شد. سوئیس انرژی هسته‌ای را به تدریج کنار می‌گذارد. تقاضا برای برق به دلیل برقی شدن سیستم‌های گرمایش و اتومبیل‌ها افزایش می‌یابد. با ادامه این روند وابستگی سوئیس به واردات برق تا حدود سال ۲۰۴۰ بیشتر خواهد شد. تغییرات آب و هوایی بر دسترس بودن آب تاثیر می‌گذارد. هنگام خشکسالی، تولید برق از نیروگاه‌های آبی کاهش می‌یابد. در کل انرژی کمتری در دسترس خواهد بود. بهینه‌سازی سیستم برق سوئیس تا حد زیادی به تحولات کشور‌های همسایه بستگی دارد. در این زمینه نیروگاه‌های گاز سوز و ذخیره سازی پمپاژ مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. البته سوئیس باید ظرفیت تولید برق داخلی خود را افزایش دهد.

انرژی های تجدیدپذیر

محققان ETH از سناریوی مرجع Nexus-e استفاده کردند. الکتریسیته نیروگاه‌های آبی و سیستم‌های فتوولتائیک (PV) بیشتر تقاضای برق آینده را پوشش می‌دهند. سایر انرژی‌های تجدیدپذیر مانند زیست توده و نیروی باد نقش کمتری خواهند داشت. اگر نرخ گسترش انرژی خورشیدی در سطح فعلی باقی بماند، عرضه برق در سال ۲۰۵۰ به دلیل کنار گذاشتن تدریجی انرژی هسته‌ای با تقاضای کمتری روبرو می‌شود و سوئیس باید مقادیر زیادی برق وارد کند. در سناریوی Nexus-e، گسترش سیستم‌های فتوولتائیک تنها در درازمدت حذف تدریجی انرژی هسته‌ای را جبران می‌کند. نیروگاه‌های گازی می‌توانند به عنوان واحد‌های انعطاف‌پذیر تولید برق عمل کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار