نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار امروز با خانواده شهید گیلانی فاجعه منا در رشت دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز (یکشنبه ۱۴ آذر ماه) همراه با اسدالله عباسی، استاندار و جمعی از مسئولان استانی با حضور در منزل شهید آیت الله مسلم قلی پور با خانواده این شهید گیلانی فاجعه منا دیدار کرد.

او با اشاره به سابقه و تجربیات ارزشمند علمی و دینی این شهید والامقام گفت: ویژگی‌های علمی این عالم شهید بر کسی پوشیده نیست و طلبه‌ای در حوزه علمیه نیست که از تألیفاتش بهره‌مند نشده باشد.

امام جمعه رشت دعای خیر مادر را ضامن خیر و صلاح فرزندان برشمرد و افزود: اعتبار و افتخار مادران هم موفقیت، پیروزی و عاقبت به خیر شدن فرزندان است.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز به جایگاه معرفتی شهید قلی پور اشاره کرد و گفت: بی شک آموزه‌های اخلاقی در نهاد خانواده، نقش موثری در تعالی و موفقیت‌های این شهید والامقام داشته است.

او افزود: فعالیت بی شائبه این شهید گیلانی و خانواده اش در امور خیر و دستگیری از مردم، الگو و رویکرد همه مدیران است.

استاندار با گرامیداشت یاد همه شهیدان فاجعه منا و نثار درود و صلوات به روان پاک آنان، پاسداشت یاد شهدا و ابعاد فاجعه منا را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: تألیفات مختلف شهید آیت الله قلی پور در حوزه علوم دینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مایه افتخار گیلان و گیلانیان محسوب می‌شود.

در فاجعه خونین منا که در دوم مهر ماه ۱۳۹۴ مصادف با ۱۰ ذی الحجه و روز عید قربان در عربستان رخ داد ۴۶۱ نفر از حاجیان ایرانی به شهادت رسیدند.

شهید مسلم قلی پور گیلانی، شهید فاجعه منا

شهید مسلم قلی پور متولد بخش رحیم آباد رودسر و از اساتید حوزه علمیه قم بود که در حادثه منا به شهادت رسید.

پیکر این شهید گیلانی فاجعه منا بعد از شناسایی و انتقال به کشور، روز جمعه ۱۱ دی ماه ۱۳۹۴ در قم تشییع و به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.