لحظاتی نفس‌گیر از مقاومت رزمندگان دفاع مقدس + فیلم

جمعی از رزمندگان دفاع مقدس در گفت‌وگوی تصویری به ماجرای عملیات تکمیلی کربلای۵ که باعث رعب و وحشت صدامیان شده بود، اشاره کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،مجید جعفری، رضا فرج‌زاده، احمد صالحی و محسن عابدی از فرماندهان و رزمندگان گردان ادوات لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) با حضور در خبرگزاری تسنیم، به ماجرای عملیات غافلگیرانه این گردان در تکمیل و رسیدن به اهداف عملیات کربلای ۵ پرداختند.

در این گفتگو به دژ قدرتمند رژیم بعث به‌نام «نونی‌ها» اشاره شد که این سنگر‌ها به‌صورت حرف «ن» احداث شده بود که فتح و از بین بردن این سنگر‌ها و دژ‌ها کار بسیار دشواری محسوب می‌شد، هرچند اگر یکی از این سنگر‌های نونی به تصاحب رزمندگان اسلام در می‌آمد، نونی‌های دیگری در راه بودند که از نونی‌های دیگر پشتیبانی می‌کردند.

به‌هرحال رزمندگان جبهه حق علیه باطل با تلا‌ش‌های فروان توانستند «نونی صفر» را فتح کنند و برای فتح سایر سنگر‌ها مجبور بودند مدتی در «نونی صفر» حضور داشته باشند تا به سایر «نونی‌ها» دسترسی پیدا کنند، در این کانال‌ها و سنگر‌ها جنازه‌های متعددی از دشمن روی زمین افتاده بود که از زندگی دوروزه کنار این جنازه‌ها حکایت داشت، حکایتی که بسیاری از رزمندگان از آن اطلاع نداشتند، اما پس از ساعت‌ها مبارزه از بوی تعفن جنازه‌ها و همنشینی متوجه می‌شوند که کنار جنازه‌ها حضور دارند. هرکدام از آن‌ها خاطرات جالبی از عملکرد گردان ادوات لشکر ۲۷ دارند که شنیدن آن خالی از لطف نیست، این فیلم کوتاه را ببینید:

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

برچسب ها: رزمندگان ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم ناظدی
۰۴:۲۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
خیلی از این دلاوری ها اصلا نمیگویند و اگر رزمندگان دفاع مقدس بتوانند از همه صحنه های جنگ تعریف گنند ما بیشتر با کارهای آنها آشنا میشویم .
درود به شهدا و جانبازان
Iran (Islamic Republic of)
رحیمی
۱۹:۵۸ ۱۲ دی ۱۴۰۰
این خاطره را باید کامل پخش کنید و از این برادر خواهش میکنم عکسی را هم که میگویند ایکاش میگذاشتید .
خداوند همه دلاوران و رزمندگان را خیر دهد
روح شهید سلیمانی شاد .
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۰۳:۳۹ ۰۶ دی ۱۴۰۰
خیلی جالب بود
خدا خیرتان دهد
ایکاش بیشتر و کاملتر توضیح می دادید .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۹:۰۰ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
درود و خداقوت بر رزمندگان مومنین تکاوران جانبرکف دلاور مردان مرد میدانهای حق علیه باطل تک تیراندازان نخبه حرفه ایی تیزبین هوشیار عادل سپاه نیرومند اسلام ناب محمدی ص نظام مقدس مردمی ایران اسلامی عزیزمان که هر کجا در مناطق عملیاتی جنگی حضور داشته باشند دشمنان را مقتدرانه و قدرتمندانه خار و ذلیل و نابود و زمینگیرشان کرده و خواهند کرد . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا .