وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای اوکراینی خود با ادعای موضع تهاجمی مسکو علیه کی‌یف، گفت: اوکراین به حل مسالمت آمیز مناقشه متعهد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از تله تریدر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار خود با دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در استکهلم درباره افزایش تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف مدعی شد: روسیه، اوکراین را از لحاظ نظامی و همچنین دیپلماتیک تحریک می‌کند.

در این دیدار دو جانبه، بلینکن گفت: این دیدگاهی است که نه تنها آمریکا بلکه همه متحدان ما در ناتو نیز آن را باور دارند که کی‌یف به حل مسالمت آمیز مناقشه متعهد است و روسیه، اوکراین را از لحاظ نظامی و همچنین دیپلماتیک تحریک می‌کند. ما فعلا به خودداری خود در این باره ادامه خواهیم داد!

بلینکن روز گذشته در سخنرانی خود در نشست وزیران خارجه ناتو در ریگا مدعی نگرانی واشنگتن در مورد عملیات نظامی گسترده روسیه در مرز‌های اوکراین و تلاش این کشور برای بی ثبات کردن مرز‌ها شد.

وزیر خارجه آمریکا در این باره گفت: ما نمی‌دانیم روسیه برای حمله به اوکراین تصمیم گرفته یا خیر، ولی می‌دانیم مسکو در حال ایجاد این امکان در آینده‌ای نزدیک است.

او بدون اشاره به جزئیات موضوع ادامه داد: آمریکا حاضر است از طریق اقدامات اقتصادی که در گذشته نیز تاثیر آن‌ها مشاهده شده (مانند اعمال تحریم های جدید) به تحرکات مسکو پاسخ دهد.

قرار بود امروز بلینکن با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین دیدار داشته باشد.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفته که ممکن است بلینکن در دیدار خود با لاوروف،  روسیه را به اعمال تحریم‌های بیشتر و شدیدتر تهدید کند. این مقام آمریکایی گفت: زمانی که اوضاع مناسب نیست گفت‌وگو‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. من اطمینان دارم که این دیدار فراتر از شفاف سازی اقدامات نظامی روسیه خواهد بود.

تنش‌های آمریکا و روسیه بر سر اوکراین این روز‌ها بالا گرفته است. آمریکا می‌گوید مسکو قصد دارد در آینده‌ای نزدیک به اوکراین حمله نظامی کند. ادعایی که هر بار مقامات مسکو آن را با قاطعیت تکذیب می‌کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: احتمال اقدام نظامی در منطقه دونباس در جنوب شرق اوکراین همچنان زیاد است.

روسیه و اوکراین از زمان الحاق کریمه به روسیه در پی یک همه پرسی همچنان در حال کشمکش هستند. از سویی تنش‌های آمریکا و روسیه بر سر اوکراین هم این روز‌ها بالا گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار