مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: قرارداد اولیه طرح گردشگری دریاچه " مروک" دورود با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان منعقد شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، داریوش حسن‌نژادمدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهار کرد: این طرح در مساحتی به میزان ۱۶ هکتار و سرمایه اولیه ۱۱۰ میلیارد تومان در ۲ فاز کنار دریاچه سد احداث می‌شود که با بهره‌برداری آن، ۱۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۴۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول بکار خواهند شد.

او افزود: بخشی از دریاچه و محدوده سد مخزنی مروک دورود در قالب طرح گردشگری واگذار شده است که در صورت بهره برداری، تحول چشمگیری در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و تفریحی شهرستان دورود و استان لرستان ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: در راستای تقویت بخش گردشگری استان به عنوان یکی از محور‌های سه‌گانه توسعه، طرح گردشگری سدمروک از پروژه‌های کلیدی و مهم محسوب می‌شود.

حسن نژاد همچنین گفت: شرکت آب منطقه‌ای لرستان آمادگی خود را جهت واگذاری تاسیسات و منابع آبی استان به سرمایه گذاران داخلی و خارجی اعلام می‌کند.

سد مروک در بالادست رودخانه شهر دورود (تیره رود) قرار داد که با اتصال رودخانه سیلاخور (متشکل از دو رودخانه آبسرده و ونایی) به رودخانه دورود، حجم بسیاری آب وارد این رود می‌شود.

این سد از نوع خاکی با هسته رسی، طول تاج ۴۵۱ متر و ارتفاع از پی ۶۸ متر می‌باشد و محل احداث سد دز لرستان، جنوب شرقی بروجرد و شمال شرقی دورود، بر روی رودخانه تیره است.

ظرفیت سرریز سد مروک یکهزار و ۲۵۰ مترمکعب در ثانیه و کل مساحت سطح دریاچه آن ۶۷۰ هکتار در رقوم نرمال است و متوسط حجم تنظیم سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب می‌باشد.

 

انتهای پیام/ر

برچسب ها: آب و فاضلاب ، سدمروک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.