از کانسپت خودروی BMW XM رونمایی شد

شرکت بی ام و، بعد از گذشت حدود ۴۰ سال از ارائه اولین مدل M خود یک خودرو دیگر از این مدل را روانه بازار خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از موتور وان؛ در سال ۱۹۷۸، شرکت BMW اولین مدل M خود به نام M۱ را معرفی کرد. این خودرو همچنین اولین خودروی موتور وسط این شرکت بود که دارای یک موتور ۳.۵ لیتری شش خطی با قدرت قوی (در آن زمان) با ۲۷۴ اسب بخار (۲۰۱ کیلووات) و ۲۴۳ پوند فوت (۳۲۹ نیوتن متر) گشتاور بود. اکنون پس از گذشت حدود ۴۰ سال ، BMW دومین مدل مستقل M خود با نام XM را معرفی کرده است.

کانسپت خودروی XM یک کراس اوور پلاگین هیبریدی با پیشرانه V۸ با قدرت ۷۵۰ اسب بخار (۵۵۱ کیلووات) و ۷۳۷ پوند فوت (۱۰۰۰ نیوتن متر) گشتاور است. این کانسپت پیش نمایشی از نسخه تولیدی است که قرار است در سال ۲۰۲۲ عرضه شود و احتمالا مدل ۲۰۲۳ خواهد بود.

کانسپت خودروی BMW XM

خودروی BMW XM از نظر تئوری می‌تواند تا ۳۰ مایل (۴۸ کیلومتر) را تنها با استفاده از باتری و به کمک سیستم درایو M Hybrid که به تازگی توسعه داده شده، بپیماید. BMW به مشخصاتی مانند جابجایی موتور، اندازه باتری یا ... اشاره نکرده، اما می‌توانید تصور کنید که در کمتر از چهار ثانیه به ۶۰ مایل بر ساعت (حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) برسد. همچنین چرخ‌های عظیم ۱۴ پر و ۲۳ اینچی نیز در تصویر ارائه شده دیده می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.