معرفی فینالیست‌های بهترین اتومبیل سال ۲۰۲۲

از بین هفت خودرو، روز بیست و هشتم فوریه بهترین اتومبیل سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از autocar، فهرست کوتاه نامزد‌های بهترین خودروی سال از بین ۳۸ خودرو انتخاب و معرفی شده است. این رویداد یکی از مهمترین جوایزی است که به خودرو‌های جدید داده می‌شود.

این خودرو‌ها کوپرا بورن، فورد موستانگ Mach-E، هیوندای Ioniq ۵، کیا EV۶، پژو ۳۰۸، رنو مگان E-Tech و اشکودا Enyaq هستند. از بین این خودرو‌ها تنها پژو ۳۰۸ به طور کامل الکتریکی نیست. به این ترتیب فهرست فعلی در تاریخ جوایز بهترین اتومبیل سال بیشترین خودروی برقی را در خود گنجانده است. در فهرست سال گذشته فقط دو خودروی کاملا الکتریکی وجود داشت که شامل، فولکس واگن ID ۳ و فیات ۵۰۰ الکتریکی می‌شد. خودرو‌های واجد شرایط در این رقابت باید مدل‌های جدید باشند و قبل از پایان سال ۲۰۲۱ حداقل در پنج کشور اروپایی در دسترس قرار بگیرند.

در مجموع ۶۱ داور به نمایندگی از ۲۳ کشور، فهرست نهایی هفت موردی را در یک رأی گیری انتخاب کردند. مرحله دوم رای گیری در سال جدید برگزار و خودروی برنده در روز دوشنبه ۲۸ فوریه در ژنو معرفی می‌شود.

برنده سال ۲۰۲۱ تویوتا یاریس بود و قبل از آن پژو ۲۰۸ در سال ۲۰۲۰، جگوار I-Pace در سال ۲۰۱۹ و ولوو XC۴۰ در سال ۲۰۱۸ جایزه این رویداد را دریافت کرده بودند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار