کارشناس حوزه خانواده گفت: بسیجی در مسیر رضای خداوند متعال گام برمی‌دارد و در این مسیر اگر در خانواده با بدرفتاری یا مشکلی روبرو شد نسبت به آن مشکل نگاه معنوی خواهد داشت و بر رفع مشکل موفق خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت‌الاسلام والمسلمین، ولی الله لونی الیگودرزی، کارشناس حوزه خانواده جمعه شب در محفل معارفی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) با بیان اینکه بسیج یعنی اراده مردم که مبتنی بر باور و مکتب توحیدی است، اظهار کرد: بسیج از ارزش‌های دینی دفاع مقدس و برای تحقق آن‌ها تلاش می‌کند.

وی با اشاره به جمله ماندگار رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه بسیجی واقعی امام علی (ع) هستند، گفت: ما یک تعریف سیاسی و اجتماعی رایج به معنای امروز نمی‌توانیم از بسیج داشته باشیم بلکه در مورد بسیج نیازمند یک تعریف فراتر هستیم و آن این تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

استاد حوزه علمیه از آیت‌الله بهجت به‌عنوان یکی از برترین بسیجیان نام برد و گفت: سردار سلیمانی‌ها، فخری‌زاده‌ها و شهید حججی‌ها هم از جمله شهدا هستند که در عرصه‌ای به دنبال نقش‌آفرینی هستند.

وی با تاکید بر اینکه زندگی یک بسیجی بستر سیر و سلوک معنوی اوست، تصریح کرد: بسیج یک مفهوم و نماد است که از معارف دینی ما گرفته می‌شود و بسیجی زمانی که وارد عرصه علم و دانش می‌شود باید قدرت تفکر خود را فعال کند تا بتواند زایش دانش داشته باشد و در این مسیر همه کارهایش توحیدی و تکلیف‌مدار می‌شود و دستگیری از جامعه را دنبال می‌کند.

لونی الیگودرزی با بیان اینکه با داشتن نگاه بسیجی‌محور در خانواده مشکلات خانوادگی رفع می‌شود، عنوان کرد: بسیجی در مسیر رضای خداوند متعال گام برمی‌دارد و در این مسیر اگر در خانواده با بدرفتاری یا مشکلی روبرو شد نسبت به آن مشکل نگاه معنوی خواهد داشت و بر رفع مشکل موفق خواهد شد.

وی ادامه داد: زن‌های شهدایی همانند ابراهیم همت بسیجی بودند و با حمایت‌های آن‌ها همت‌ها به اوج رسیدند؛ این بانوان فرمان الهی را مورد نظر قرار می‌دادند و با این نگاه نه تنها نسبت به جبهه رفتن همسر خود اعتراضی نداشتند بلکه از آن استقبال هم می‌کردند.

لونی الیگودرزی با تاکید بر اینکه بسیجی جان، مال و آبرو خود را با خداوند معامله می‌کند، عنوان کرد: ما یک ابزار نیستیم که فقط اثرپذیر باشیم بلکه خالق مخلوقات و پیرو اسلام به‌عنوان برترین دین هستیم به همین علت باید با الگوبرداری از پیامبر اسلام (ص)، حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) به دنبال تاثیرگذاری حتی در سخت‌ترین شرایط باشیم و از کنار اتفاقات بی‌تفاوت گذر نکنیم.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها با روحیه بسیجی می‌توانند بر مشکلات غلبه کنند، گفت: بسیجیان باید شیوه ارتباط حضرت علی (ع) با حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار