رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: برای نخستین بار در استان سه هکتار از اراضی ایرانشهر به کشت فلفل عنابی اختصاص یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علی شریعتمداری رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر  گفت: فلفل عنابی برای نخستین بار است که در سیستان و بلوچستان و در شهرستان ایرانشهر کشت می‌شود که البته این کشت خوب جواب داده است.

وی با بیان اینکه در هر هکتار ۵۰۰ کیلوگرم فلفل عنابی برداشت شده افزود: برداشت فلفل عنابی در ایرانشهر تا اوایل آذر ادامه دارد.

رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر با اشاره به اهمیت کشت گیاهان دارویی در این شهرستان گفت: کشت این‌گونه محصولات با توجه به اشتغالزایی و درآمدزایی بالایی که دارد می‌تواند جایگزین مناسب برای کشت‌های رایج در منطقه باشد.

وی تصریح کرد: فلفل عنابی تاکنون از پاکستان و هندوستان وارد می‌شده و این برای نخستین بار است که در ایرانشهر کشت شده که با توجه به شرایط آب و هوای منطقه خوب جواب داده است.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: مصرف آب گیاهان دارویی از قبیل فلفل عنابی بسیار پایین است مثلا یونجه باید در هفته ۲ بار آب شود، اما این محصول در ماه ۲ بار به آب نیاز دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار