مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان از رتبه نخست این استان در صدور سند مالکیت مسکن روستایی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسن ظفری، مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه ۹۲ درصد اماکن روستایی سطح استان همدان از مزایای نعمت سند مالکیت برخوردار شده اند، بیان کرد: تنها هشت درصد اماکن روستایی سطح استان موفق به گرفتن سند مالکیت خود نشده‌اند که این اماکن شامل روستا‌هایی است که اوقافی بوده و یا مالکان این اماکن در روستا‌ها حضور ندارند و در شهر‌ها و یا استان‌های دیگر و یا حتی در خارج از کشور به سر می‌برند.

او افزود:با این احتساب می‌توان گفت ۱۰۰ درصد اماکن مسکونی روستا‌های استان که قابلیت صدور سند مالکیت را دارا بوده اند از مزایای این موضوع بهره‌مند شده اند.


ظفری با اشاره طرح اقدام ملی، ابراز داشت: طرح‌هایی با عنوان طرح‌های بنیاد ساخت و گروه ساخت برای شهرستان‌های همدان، نهاوند، تویسرکان، اسد آباد، کبودر اهنگ و رزن تعریف شده است.

او ادامه داد:ساخت ۱۲۰۰ واحد از طرح‌های در قالب بنیاد ساخت آغاز شده که ۸۱۰ واحد آن به شهرستان همدان اختصاص داده شده و ۳۱۹ واحد در نهاوند همچنین طرح‌های گروه ساخت در قالب ۷۱۰ واحد است که برای شهرستان‌های تویسرکان، اسد آباد، رزن و کبودر اهنگ در نظر گرفته شده و، چون این طرح هامتقاضی محور هستند و رابطه مستقیمی بین آورده به موقع مردم و مدت زمان اجرای طرح وجود دارد امیدواریم بتوانیم برابر برنامه ریزی انجام شده نسبت به عملیاتی کردن این طرح‌ها اقدام کنیم.

ظفری با اشاره به اینکه اجرای برنامه زمان بندی طرح‌های مد نظر به میزان تسهیلات بانکی و واریز آورده متقاضیان بستگی دارد، اظهار داشت: سرعت اجرای طرح‌ها در سطح ملی و استان همدان چشمگیر بوده و دراین خصوص استان همدان در طر‌های بنیاد ساخت بعنوان استان پیشرو در کشور معرفی شده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار